شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 143924

رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات مرکز پزشکی مسیح دانشوری از فعالیت 24 ساعته تلفن گویای ترک سیگار در مرکز پزشکی مسیح دانشوری خبر داد.

سلامت نیوز:رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات مرکز پزشکی مسیح دانشوری از فعالیت 24 ساعته تلفن گویای ترک سیگار در مرکز پزشکی مسیح دانشوری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، دکتر غلامرضا حیدری ضمن اعلام این خبر، گفت: تلفن گویای ترک سیگار در مرکز پزشکی مسیح دانشوری با شماره 021- 27122050 به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته پاسخگوی متقاضیان دریافت خدمات ترک سیگار است و درمان‌های دارویی و غیردارویی و همچنین برنامه‌ریزی برای ترک سیگار به صورت روزانه را ارایه می‌دهد.

وی ادامه داد: به این ترتیب افراد سیگاری می‌توانند با شماره‌های مذکور تماس حاصل کنند و شرایط خود را اعلام و راهنمایی‌ها و آموزش‌های لازم را دریافت کنند، قابلیت مراجعه مجدد نیز در این سامانه فراهم است.

به گفته دکتر حیدری، در سامانه تلفن گویای ترک سیگار، پیام‌های سلامتی و پیام‌های ترک سیگار به صورت اتوماتیک ارایه می‌شود و پس از ارزیابی افراد درمان‌های لازم برای آنها انتخاب می‌شود.

وی به راه‌اندازی کلینیک گروه ترک سیگار در این مرکز در سال 77 اشاره کرد و افزود: در سال 84 نیز خط تلفن مشاوره با پزشک در مرکز تحقیقات بیماری‌های ریه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه‌اندازی شد.

گفتنی است راه‌اندازی تلفن گویای ترک سیگار در ایران پس از ایرلند و برزیل، سومین نمونه اجرا شده در سطح جهان به منظور پیشگیری و کنترل دخانیات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha