سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 144179

پس از حمله قلبی، جراحی قلب یا آنژیوپلاستی، خیلی ها تصور می کنند که برای جلوگیری از استرس زیاد روی قلب باید از ورزش کردن بپرهیزند. این در حالی است که ورزش منظم می تواند عضله قلب را تقویت کند. هم چنین، خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می دهد و عوامل ایجاد کننده مشکلات قلبی مانند فشارخون و کلسترول بالا و چاقی مفرط را کنترل می کند. بیماران قلبی که به طور منظم ورزش می کنند نسبت به دیگران عمر طولانی تری دارند.

سلامت نیوز: پس از حمله قلبی، جراحی قلب یا آنژیوپلاستی، خیلی ها تصور می کنند که برای جلوگیری از استرس زیاد روی قلب باید از ورزش کردن بپرهیزند. این در حالی است که ورزش منظم می تواند عضله قلب را تقویت کند. هم چنین، خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می دهد و عوامل ایجاد کننده مشکلات قلبی مانند فشارخون و کلسترول بالا و چاقی مفرط را کنترل می کند. بیماران قلبی که به طور منظم ورزش می کنند نسبت به دیگران عمر طولانی تری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، بنابراین پس از آنژیوپلاستی به محض این که پزشک اجازه داد به ورزش بپردازید، این کار را با رعایت نکات زیر انجام دهید:

شروع آرام: اگر عمل قلب انجام داده اید، ورزش را آرام شروع کنید. به مرور زمان و با بهبود یافتن وضعیت قلب، میزان فعالیت خود را نیز افزایش دهید. از جمله با سرعت کم که برای شما مناسب است راه بروید و هر بار هم زمان و هم سرعت راه رفتن را اضافه کنید.

هفته ای ۲ و نیم ساعت ورزش متعادل تا کمی شدید انجام دهید؛ این ورزش ها شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، پا رو زدن و استفاده از پله هاست (با مشورت پزشک)

برنامه ورزشی خود را گسترش دهید؛ علاوه بر ورزش های ایروبیک، تمرینات تقویت کننده عضله نیز ۲ تا ۳ روز در هفته انجام دهید. این امر باعث تقویت بدن و حفظ سلامت آن خواهد شد.

طی روز ورزش کنید؛ افزودن فعالیت جسمی تنها شامل ورزش کردن نمی شود بلکه در این زمینه داشتن شیوه زندگی فعال تر نیز مهم است؛ بنابراین در طول روز دنبال فرصت هایی برای فعال ماندن باشید. از جمله پیاده شدن از اتوبوس دورتر از محل اصلی و پیاده روی ۱۵ دقیقه ای در وسط روز.

فعالیتی را که دوست دارید انجام دهید؛ با انتخاب ورزشی که دوست دارید، احتمال تداوم آن ورزش زیاد است.

با دیگران ورزش کنید؛ همراه بودن با دوستان در هنگام ورزش کردن، در ادامه ورزش موثر است.

پیشرفت خود را دنبال کنید؛ هر روز فعالیت خود را بنویسید تا بتوانید میزان پیشرفت خود را بررسی کنید. با استفاده از این اطلاعات می توانید هدف خود را مشخص و انگیزه ایجاد کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha