سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 144242

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم امضای تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: قدمت بیشتر بیمارستان های کشور بیش از 50 سال است.

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم امضای تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: قدمت بیشتر بیمارستان های کشور بیش از 50 سال است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه با سرتیپ پاسدار عبدالله عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) که امروز برگزار شد ضمن تبریک سال نو افزود: مقرر شد در حوزه بهداشت و درمان ظرف 4 سال آینده و تا سقف 5 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری مشترکی با قرارگاه خاتم داشته باشیم.

وزیر بهداشت گفت: در قالب تفاهم نامه ای مشترک با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) پروژه های بیمارستانی و سایر ابنیه بهداشتی، درمانی و آموزشی در نقاط مختلف کشور بر اساس نیاز سنجی از طرف وزارت بهداشت توسط این قرارگاه احداث می شود.

هاشمی همچنین درباره نحوه تامین منابع مالی پروژه های بهداشتی درمانی گفت: 30 درصد از منابع مالی مورد نیاز هر یک از این پروژه ها به صورت نقدی و 70 درصد دیگر نیز از محل املاک و مستغلات وزارت بهداشت و دولت تامین خواهد شد. 

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که در حال حاضر قدمت بیشتر بیمارستان های کشور بیش از 50 سال است، افزود: امیدواریم در پایان 4 سال، حجم قابل توجهی از بیمارستان های فرسوده به مراکزی مجهز جهت ارائه خدمات پزشکی به مردم تبدیل شوند.

هاشمی با تاکید بر اینکه مسوولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) پس از 8 سال دفاع مقدس وارد حوزه سازندگی شدند و مردم ایران از برکات تلاش آنها بهره مند شده اند، افزود: این مجموعه، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران است که در اکثر نقاط کشور و در قالب طرح های مهم و ملی نقشی آشکار دارد.

وزیر بهداشت گفت: در حوزه بهداشت و درمان در کشور عقب افتادگی های زیادی وجود دارد، در دولت های گذشته، عدم اطلاع کافی از این حوزه باعث مغفول ماندن بخش بهداشت و درمان شده است اما در حال حاضر این بخش در اولویت دولت و مجلس قرار گرفته است و تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا درد و رنج مردم کم شود.

هاشمی گفت: امیدواریم ثمرات این تفاهم نامه را به صورت عملی ببینیم و در آینده ای نزدیک شاهد اجرای پروژه های بیمارستانی توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به ویژه در مناطق محروم باشم.

وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه حل مشکلات مردم باید سرلوحه کار مسوولان قرار گیرد، اشاره کرد: واقعیت این است که مردم در حوزه سلامت مشکلات زیادی دارند و در برخی موارد بروز یک حادثه می تواند به راحتی روند زندگی یک فرد را تغییر دهد بنابراین حداکثر تلاش خود را در جهت کم کردن مشکلات مردم به کار می بندیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha