یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه افراد دارای پوست خشک بیشتر در معرض ابتلا به حساسیت و خارش پوست ناشی از شنا کردن در آب استخر هستند به تشریح انواع بیماری‌ها شناگران پرداخت.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه افراد دارای پوست خشک بیشتر در معرض ابتلا به حساسیت و خارش پوست ناشی از شنا کردن در آب استخر هستند به تشریح انواع بیماری‌ها شناگران پرداخت.

دکتر خلیل صداقت پیشه در گفت‌و‌گو با آنا، درباره بیماری‌هایی که از طریق شنا کردن در آب استخر به افراد منتقل می‌شود، گفت: بعد از شنا در آب‌های استخر بیماری‌های ویروسی، قارچی، میکروبی و انگلی می‌تواند موجب بروز حساسیت و خارش در پوست شود. افرادی که دارای پوست خشک هستند بیشتر در معرض اینگونه حساسیت‌های پوستی قرار دارند زیرا به دلیل افزایش تماس پوست با آب، چربی‌های سطح پوست از بین می‌رود و فرد مستعد بروز حساسیت و خارش می‌شود.

وی افزود: برخی بیماری‌های انگلی مانند گال می‌تواند از فردی به فرد دیگر سرایت پیدا کند. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود نکات بهداشتی را به خوبی رعایت و از کمد و رخت آویزهای جداگانه‌ای برای لباس‌های خود استفاده کنند زیرا در صورت مبتلا بودن فردی به بیماری گال، عامل‌های بیماری به سایر افراد منتقل می‌شود.

این متخصص پوست و مو با تاکید براینکه استحمام بعد از شنا در آب استخر لازم و ضروری است، عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود بعد از استحمام به خوبی بدن خود را خشک کنند.

صداقت پیشه‌ گفت: علائم حساسیت و خارش پوست طی چند دقیقه یا چند روز بعد از شنا در افراد ظاهر می‌شود که در این صورت توصیه می‌شود به هیچ عنوان محل خارش را نخارانند و حتما از پماد ضد خارش استفاده کنند اما در صورتی که خارش بهبود نیافت به پزشک مراجعه کنند.

وی هم چنین برای پیشگیری از بروز حساسیت‌های پوستی بعد از شنا، گفت: به افراد توصیه می‌شود حتما قبل از ورود به آب استخر از آب‌های حاوی مواد ضدعفونی کننده عبور کنند. به هیچ عنوان از لباس‌ شنای دیگران استفاده نکنند و بعد از شنا بدن و مو‌های خود را به خوبی شست‌و‌شو دهند و بلافاصله خشک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha