چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 145284

درحالی روز گذشته اعضای شورای شهر تهران خام‌فروشی املاک و اراضی در شهرداری را ممنوع کردند که در صدوچهل‌وششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که همزمان با روز «زمین پاک» برگزار شد، موضوع صحبت اکثر سخنرانان مساله محیط زیست تهران بود.

سلامت نیوز: درحالی روز گذشته اعضای شورای شهر تهران خام‌فروشی املاک و اراضی در شهرداری را ممنوع کردند که در صدوچهل‌وششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که همزمان با روز «زمین پاک» برگزار شد، موضوع صحبت اکثر سخنرانان مساله محیط زیست تهران بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان، اعضای شورای شهرتهران صبح دیروز طرح الزام شهرداری به بارگذاری و تعیین کاربری املاک براساس طرح تفصیلی قبل از واگذاری را تصویب کردند که براین اساس شهرداری از هرگونه خام‌فروشی اراضی خود منع می‌شود. در این جلسه رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن اشاره به ادامه‌دار بودن سریال خشکاندن درختان در شهر تهران گفت: این موضوع درحالی صورت می‌گیرد که شهرداری همچون گذشته منفعلانه و بی‌تفاوت پیگیری می‌کند.

رحمت‌ا... حافظی در جریان یکصدوچهل‌وششمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: سریال خشکاندن درختان شهر تهران به‌مثابه قتل‌های زنجیره‌ای ادامه دارد و شهرداری تهران همچون گذشته بی‌تفاوت و منفعل به این موضوع می‌پردازد.او گفت: شهرداری تهران دهها میلیارد تومان برای ایجاد فضای سبز در تهران هزینه می‌کند اما توان جلوگیری از تخریب فضاهای سبز گذشته را ندارد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در حاشیه پل نیایش و با استفاده از گازوئیل و مازوت درختان را می‌خشکانند بیان کرد: در بخشی از منطقه‌ 2 درختان درحال قلع‌وقمع هستند و کاری صورت نمی‌گیرد. حافظی ادامه داد: درختان موجود در باغات منطقه 5 مستقر در بالای پل نیایش نیز درحال خشک شدن هستند و این درحالی است که توجهی به این موضوع نمی‌شود و بی‌تفاوتی‌ها ادامه دارد. او در ادامه این جلسه با اشاره به قلع‌وقمع درختان در بوستان شقایق و منطقه 2 گفت: درحالی این اتفاق افتاده است که بخشی از این بوستان تخریب شده و در حال گودبرداری است و حفاظی در این محدوده کشیده شده است و بناست مجتمع مسکونی 10 طبقه‌ای در این منطقه ساخته شود. حافظی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت زمین 7هزار متری تعاونی مسکن منطقه 7 در بخشی از باغات کن گفت: انتظار می‌رود که تخلف صورت گرفته از سوی شهردار اسبق منطقه پیگیری و این موضوع از طریق مراجع قضایی رسیدگی شود.در این جلسه همچنین یک عضو شورای شهر تهران گفت: امکانات شهر تهران کافی نیست.

عبدالحسین مختاباد در نطق پیش از دستور یکصدوچهل ‌و‌ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران در راستای ارائه برنامه پنجساله شهرداری در زمینه اجرای پروژه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و عمرانی اظهار کرد: شهر تهران به‌عنوان پایتخت سیاسی کشور از مشکلاتی ازجمله آلودگی هوا، ترافیک، ساخت‌وسازهای بی‌رویه و کودکان خیابانی رنج می‌برد. بدون تردید طی سال‌های گذشته اقدامات بایسته‌ای درجهت توسعه ساختارهای شهری در شهرداری تهران صورت گرفته است. اقداماتی که هر یک به نوبه خود در تعدیل آسیب‌های مذکور نقش به‌سزایی داشته لذا باید اذعان کرد تهران در قیاس با شهرهای دیگر در ابعاد پروژه‌های عمرانی در سطح کشور زبانزد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha