یک عضو نظام پزشکی تصریح کرد که سازمان نظام پزشکی هیچ اقدام مثبتی برای ارتقاء شغلی پزشکان و حمایت های صنفی از آنان انجام نداده است.

دکتر محمد قره تپه در گفتگو با سلامت نیوز اظهار داشت : بر اساس قانون ، سازمان نظام پزشکی برای تعیین تعرفه بخش خصوصی باید به دفاع از حقوق پزشکان بپردازد که متاسفانه تا کنون شاهد هیچ اقدام مثبتی در این زمینه نبود ه ایم و اخیرا نیز مجبور شدند که با هماهنگی دولت این کار را انجام دهند در حالی که سازمان نظام پزشکی یک نهاد غیر دولتی است.

وی اضافه کرد : سازمان نظام پزشکی هیچ گونه خدمات رفاهی حتی یک وام ساده در اختیار پزشکان قرار نمی دهد و تنها اقدامی که در این زمینه صورت گرفته آرم طرح ترافیک بوده که با بورکراسی خیلی پیچید ه ای همراه است و یا حق عضویت یک پزشک عمومی که در مذیقه مالی بیشتری قرار دارد با حق عضویت یک متخصص جراح تفاوت چندانی ندارد . در همین راستا می توانم به نشریه سازمان اشاره کنم که علاوه بر 12 سال عضویت بنده در آن بیش از 4 شماره به دست من نرسیده است.

این عضو سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: در حال حاضر مشکل بزرگ جامعه پزشکی عقد قرداد با بیمه هاست که این معضل به ویژه برای پزشکان جوان که تازه وارد بازار کار شده اند بیشتر است. قراردادهایی که بیمه با پزشکان می بندد کاملا یک طرفه و به نفع بیمه است . متاسفانه سازمان نظام پزشکی برای منصفانه شدن قراداد بیمه پزشکان اقدامی نکرده است .

وی اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی یکی از قدیمی ترین و قدرتمندترین نهادها ی غیر دولتی در کشور است که متاسفانه از ظرفیتها و پتانسیل خود در جهت ارتقاء صنفی جامعه پزشکان به خوبی استفاده نکرده است . در مجلس ششم اصلاح قوانین سازمان نظام پزشکی به خوبی صورت گرفت که اگر همان قانون اجرا شود این سازمان می تواند از بسیاری از ظرفیت های خود در دفاع از حقوق پزشکان و مردم استفاده کند .

این پزشک داروساز تصریح کرد : نهادهای صنفی و سیاسی را نباید باهم خلط کرد . سازمان نظام پزشکی یک نهاد صنفی است که فراتر از جناح بندی های سیاسی باید به دنبال تامین حقوق صنفی پزشکان باشد.

دکتر قره تپه در مورد انتخابات آتی سازمان نظام پزشکی گفت: به نظر می رسد وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی خیلی مایل به برگزاری انتخابات پر شور نیستند و در جهت حضور گسترده و با نشاط پزشکان تلاش نمی کنند مثلا برای آرم طرح ترافیک به اعضاء پیامک می فرستند اما برای حضور در انتخابات نظام پزشکی چنین کاری نمی کنند.

وی خاطر نشان کرد: پزشکان همیشه جزو یکی از اقشار مرجع در جامعه ما بود ه اند که نه تنها در بخش سلامت که در تحولات سیاسی – اجتماعی جامعه خود نقش موثری داشته اند لذا تقویت سازمان نظام پزشکی و بهبود وضعیت پزشکان تاثیر زیادی در توسعه و پیشرفت کشور خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha