وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پوشش بیمه‌ای ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی تا پایان سال خبر داد.

سلامت نیوز:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پوشش بیمه‌ای ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی تا پایان سال خبر داد.

  به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،دکتر  علی ربیعی با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در میان کارگران ساختمانی روی می‌دهد، تأکید کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت در سال 94 اتمام پوشش بیمه‌ای این گروه از کارگران است.وی درباره علت توزیع ناقص چهارمین بسته امنیت غذایی میان نیازمندان در اسفند سال 93 گفت: کار توزیع بخش پروتئین این بسته غذایی به پایان رسیده است و برای بخش دیگر آن در انتظار تخصیص منابع هدفمندی هستیم.

همچنین با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فاز جدید بیمه یک میلیون کارگر ساختمانی دارای کارت مهارت که در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ ثبت نام و در فهرست انتظار قرار گرفته‌اند، با سهم بیمه ۶۲ هزارتومان در سال ۹۴ آغاز می‌شود. عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره شرایط کارگران برای استفاده از بیمه کارگران ساختمانی گفت:  داشتن کارت مهارت کارگر ساختمانی درجه ۳ از شروط مهمی است که در کنار ثبت نام باید ارائه شود. البته افرادی که بخواهند در سال جاری ثبت نام کنند، در سال آینده بیمه می‌شوند و فهرست‌های سال‌های گذشته قرار است در ردیف بیمه شدن قرار بگیرند.
به گفته سید هادی ساداتی، انجمن‌های کارگران ساختمانی نیز در این راستا کمک هایی را به منظور شناسایی کارگران ساختمانی و تفکیک افرادی که می‌خواهند از این طریق استفاده کرده و بیمه شوند انجام خواهد داد.
عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور همچنین هزینه بیمه هر کارگر ساختمانی را در سال جاری ۶۲ هزارتومان اعلام کرد و گفت: مابقی حق بیمه از سوی دولت تأمین می‌شود و کارگران ساختمانی تنها ۷ درصد سهم خود را می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha