دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 145819

مدیر کل اداره استاندارد تهران از توقیف 66 هزار و 374 عدد انواع محصولات لبنی غیراستاندارد طی سال گذشته خبر داد و نسبت به مصرف لبنیات باز و فله‌ای همزمان با آغاز فصل گرما هشدار داد.

سلامت نیوزمدیر کل اداره استاندارد تهران از توقیف 66 هزار و 374 عدد انواع محصولات لبنی غیراستاندارد طی سال گذشته خبر داد و نسبت به مصرف لبنیات باز و فله‌ای همزمان با آغاز فصل گرما هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مسلم بیات گفت: در جریان بازرسی‌های کارشناسان استاندارد در سال 1393، انواع فرآورده‌های لبنی غیراستاندارد شامل 35 هزار و 880 عدد بستنی، 9200 بطری دوغ، 15 هزار و 150 عدد خامه و ماست، 5300 عدد پنیر، هزار بسته شیر و 1800 کیلوگرم کره در واحد‌های تولید و عرضه در استان تهران شناسایی و توقیف شد.
وی ضمن تاکید بر مصرف لبنیات کارخانه‌ای و دارای نشان استاندارد، نسبت به مصرف لبنیات باز و فله‌ای، همزمان با شروع فصل گرما هشدار داد.

نکات بهداشتی در مصرف و نگهداری لبنیات


بیات توصیه کرد: هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضا دقت شود.


طبق اعلام اداره کل استاندارد استان تهران، مدیرکل این اداره در خصوص مصرف انواع لبنیات نکاتی را متذکر شد و افزود: از مصرف پنیر تازه‌ (پنیر تازه زمانی قابل مصرف است که به مدت دوماه در آب نمک و داخل یخچال باقی بماند تا عاری از آلودگی‌های میکروبی شود) پرهیز شود. همچنین از تهیه بستنی‌های سنتی از شیر پاستوریزه و استفاده از هرگونه رنگ مصنوعی در بستنی پرهیز شود.


وی توصیه کرد که کشک مایع قبل از مصرف به مدت 10 تا 20 دقیقه جوشانده شود و علائم کپک‌زدگی و بوی نامطبوع نداشته باشد. همچنین از مصرف ‌خامه و کره غیرپاستوریزه خودداری شود و کره بسته‌بندی شده پاستوریزه فقط یک هفته در یخچال نگهداری شود و برای نگهداری بیش از یک هفته از فریزر استفاده شود.


براساس این گزارش، در حمل‌و‌نقل محصولات لبنی از کارخانه به بازار باید از وسائل نقلیه یخچال‌دار استفاده شود. همچنین در فروشگاه نیز باید تا زمان فروش در یخچال نگهداری شود، به ویژه در مورد شیر و دوغ از نوع بسته‌بندی نایلونی که امکان فساد در آن بالاست. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha