یک روانپزشک در حاشیه روز ملی صرع گفت: صرع بیماری نیست بلکه یک اختلال مغزی است و نشانه ای است که مغز در گوشه ای کار خود را به خوبی انجام نمی دهد.

دکتر بهروز برحق در این همایش به خبرنگاران گفت: در افراد مصروع یک سری از تشنج ها و طوفان های الکترونیکی بطور مرتب و با فاصله زمانی خود به خود ایجاد و فروکش می کند.
وی اظهارداشت: اکنون در ایران ازمجموع رقم 7 میلیون نفر جمعیت حدود یک تا 5/ 1 درصد افراد مبتلا به صرع هستند در حالی که این رقم درآمریکا 3 / 2 درصد است و سالانه 180 هزار نفر به آن اضافه می شود.
وی تاکید کرد: صرع قابل پیگیری و کنترل است.
"برحق" علت شایع صرع در جوانان را مصرف الکل و تومورهای مغزی و در سنین بالاتر بیماریهای عروق مغزی بیان کرد.
وی مراقبت های پیش از تولد، زایمان بی خطر، کنترل تب در کودکان، کنترل بیماری های عفونی و انگلی و مشاوره ژنتیک را شش گام اساسی برای پیشگیری از ابتلا به صرع بیان کرد.
به گزارش ایرنا، این روانپزشک گفت: واکسیناسیون زنان باردار دارای اهمیت ویژه ای است و این افراد باید از قبل از ازدواج مشاوره کنند و از مکمل های اسید فولیک که تاثیر زیادی بر روی سیستم عصبی دارد استفاده کنند.
وی با اشاره به مشاغل افراد مصروع اظهارداشت: برخی مشاغل از قبیل کار در ارتفاعات، نزدیکی با آب، کار با ماشین های بدون حفاظ و دستگاههای الکترونیکی با ولتاژبالا، اسلحه گرم و اطراف آتش و مواد شیمیایی خطرناک برای افراد مصروع خطرآفرین است که نباید این مشاغل برای آنان در نظرگرفته شود.
وی گفت: با توجه به اینکه داروهای صرع در 80 درصد موارد بطور کامل باعث کنترل این اختلال می شود، بنابراین افراد مصروع به طور موفقیت آمیز قادر به انجام وظایف محوله شغلی خود می باشند.
وی تاکید کرد: اتخاذ تدابیر صحیح در بکارگیری افراد با شرایط محیط کار و نوع و ماهیت بیماری متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha