رییس بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت : کاشان و قم تنها شهرهای کشور در درمان رایگان بیماران سرطانی نیازمند به شیمی درمانی به صورت سرپایی و بستری هستند.

سلامت نیوز:  رییس بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت : کاشان و قم تنها شهرهای کشور در درمان رایگان بیماران سرطانی نیازمند به شیمی درمانی به صورت سرپایی و بستری هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ مهران شریفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیماران سرطانی هزینه های هنگفتی برای درمان و دریافت دارو پرداخت می کردند.
به گفته وی هزینه های سنگین درمان موجب انصراف بسیاری از بیماران برای ادامه درمان شده بود، به همین دلیل از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت فرانشیز پرداختی بیماران سرطانی بستری در بیمارستان به صفر رسید.
دکتر شریفی تاکید کرد: اما بیماران نیازمند به شیمی درمانی و درمان سرپایی که شامل این قانون نمی شوند، نیز تنها در دو شهر کاشان و قم از بیمارستان خدمات درمانی رایگان دریافت می کنند.
وی با اشاره به فرایند رایگان تشخیص، دارو و درمان رایگان در مورد این بیماران تاکید کرد: در دو ماه گذشته 751 مورد مراجعه بیماران نیازمند به درمان سرپایی و ارایه خدمات رایگان را در مرکز درمانی شهد بهشتی کاشان داشته ایم.
فوق تخصص خون و آنکولوژی بیشترین بیماری را در مورد مراجعین شامل سرطان معده ریه و پستان عنوان کرد و افزود: میانگین سنی این بیماران از سه تا 80 سال بوده است.
به گفته دکتر شریفی درحال حاضر هشت تخت فعال در بیمارستان بهشتی وجود دارد که در آینده نزدیک به 20 تخت افزایش خواهد یافت.
وی شایع ترین سرطان در کاشان را سرطان دستگاه های گوارشی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha