یك شركت بیوتكنولوژی آمریكایی اعلام كرد كه در تابستان سال 2009 اولین تحقیق در زمینه درمان بر اساس سلول‌های بنیادین جنین را آغاز می‌كند، پروژه‌ای كه هدف آن آسیب‌های ستون فقرات است.

توماس اوكارما؛ رئیس شركت گرون كالیفرنیا اعلام كرد كه این شركت این هفته مجوز فدرال برای تزریق سلولهای بنیادین گرفته شده از جنین به 8 تا 10 بیمار را دریافت كرده است.
وی گفت: این افراد از نیم تنه به پایین فلج هستند اما می توانند از دستهایشان استفاده كنند. این افراد پس از دو هفته از انجام اولین عمل جراحی اولین تزریق را دریافت خواهند كرد.
به گزارش فارس، "اوكارما" گفت: این تحقیق با هدف آزمایش ایمنی این روش انجام می شود اما پزشكان علایم بهبود مانند بازگشت حس لامسه یا حركت پاها را نیز بررسی خواهند كرد.
باراك اوباما، رئیس جمهور آمریكا این وعده را داده بود كه پس از انتخاب شدن به این سمت محدودیتهای اعمال شده توسط بوش برای استفاده از بودجه فدرال برای این تحقیقات را لغو كند كه پس از وارد شدن به كاخ سفید این كار را انجام داد.

به گزارش آسوشیتدپرس پیش از این از سایر سلول‌های بنیادین انسانی برای درمان بیماریهایی مانند مشكلات قلبی استفاده شده بود. اما به گفته اوكارما در این تحقیق از سلولهای بنیادین جنین استفاده شده و این سلولها به قیمت آسیب دیده در ستون فقرات تزریق می‌شوند. این كار در 4 تا 7 مركز پزشكی در سرتاسر آمریكا انجام خواهد شد.
اوكارما اعلام كرده كه نمی‌تواند تخمین بزند این درمان در صورت اثبات كارآیی آن چقدر هزینه در پی خواهد داشت اما معتقد است كه هزینه آن مانند درمان‌های 500 هزار دلار نخواهد بود و از نظر مالی با توجه به نتیجه آن ارزش مالی و را خواهد داشت و هزینه آن قابل پرداخت خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha