روز گذشته جمعی از کارمندان سازمان حفاظت محیط زیست در اعتراض به وضعیت حقوق و مزایای خود مقابل ساختمان این سازمان در پارک پردیسان تجمع کردند که البته معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست که به ملاقات علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی رفته بود پس از گذشت ۲ ساعت از آغاز تجمع در جمع کارکنان معترض این سازمان حاضر شد تا به اعتراض‌های آنها پاسخ دهد. این مسئله بهانه ای برای برخی رسانه ها شد تا خبر این تجمع را به گونه ای دیگر نشان دهند و عکسی از این خبر منتشر شد که در وهله اول به بیننده این مسئله را القا می کند که رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در حال برخورد شدید با تجمع کنندگان است که البته معصومه ابتکار در واکنش به این اقدام غیرحرفه ای اشان یادداشتی را در یکی از صفحات مجازی اش منتشر کرد.

عکس/نمونه ای بارز از صداقت در یک رسانه!

سلامت نیوز: روز گذشته جمعی از کارمندان سازمان حفاظت محیط زیست در اعتراض به وضعیت حقوق و مزایای خود مقابل ساختمان این سازمان در پارک پردیسان تجمع کردند که البته معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست که به ملاقات علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی رفته بود پس از گذشت ۲ ساعت از آغاز تجمع در جمع کارکنان معترض این سازمان حاضر شد تا به اعتراض‌های آنها پاسخ دهد. این مسئله بهانه ای برای برخی رسانه ها شد تا خبر این تجمع را به گونه ای دیگر نشان دهند و عکسی از این خبر منتشر شد که در وهله اول به بیننده این مسئله را القا می کند که رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در حال برخورد شدید با تجمع کنندگان است که البته معصومه ابتکار در واکنش به این اقدام غیرحرفه ای اشان یادداشتی را در یکی از صفحات مجازی اش منتشر کرد.

به گزارش سلامت نیوز، یادداشت ابتکار را در زیر می خوانید:

امروز در جریان اعتراض کارکنان سازمان به وضعیت معیشتی و حقوق و مزایای خود، از اینکه دیدم آنان بدون لکنت زبان و نگرانی از مشکلات بعدی اعتراض، مطالبات خود را بیان کردند خشنود شدم. دلیل اینکه فضا برای گفت و گو فراهم شده و مطالبات صنفی با القاب منفی و اتهامات مختلف روبرو نمی شود بی شک وجود دولتی است که رویکردی متفاوت نسبت به گذشته دارد.

تاکنون بارها در جمع کارکنان حاضر شده ام و یا در بازدید از واحدها و دفاتر سازمان از نزدیک با پرسنل صحبت کرده ام. امروز نیز به میان آنان رفتم و توضیح دادم که ما برای بهبود شرایط آنان تلاش کرده ایم و به این تلاش ادامه خواهیم داد. البته از کارکنان به این خاطر عذرخواهی کردم که دولت قبل به ایشان وعده های توخالی داد و به صورت نمایشی و تلویزیونی احکامی غیرقانونی صادر کرد. ولی ما قصد فریب نداریم و واقعیت را می گوییم. قول می دهیم تا آنجا که اختیارات قانونی و مجوز داریم تلاش کنیم تا کارکنان سازمان زندگی شرافتمندانه ای داشته باشند.


اتفاق امروز نکات مثبت و خوبی داشت، ولی حیف که کج اندیشان برای این حرکت صادقانه کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست کیسه های دروغین سیاسی می دوزند و البته رسوا هم می شوند. خبرگزاری فارس عکسی دست کاری شده از حضورم در دانشگاه صنعتی شریف را در کنار خبر امروز منتشر کرده تا این تصور را ایجاد کند که با اعتراض کارکنان برخوردی خشن داشته ام. در تصویر بزرگ شده این عکس به خوبی دست کاری در صورت مشهود و چهره شاد مخاطبان نیز خود دلیلی بر تناقض در عکس است. این در حالی است که همین خبرگزاری عکس حضورم در اعتراض امروز داشته و درکنار خبر استفاده نکرده است.
عکس های زیر نمونه ای بارز از صداقت یک رسانه است و تلاشی که برای قلب حقیقت می کند... اما حقیقت آشکار خواهد شد.

معصومه ابتکار و حضورش در دانشگاه شریف

عکس حضور دکتر ابتکار در جمع معترضین سازمان محیط زیست نسبت به حقوقشان

خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha