رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مردم یمن به کمک‌های دارویی، پزشکی و به مواد غذایی نیازمند هستند گفت: در یمن باید یک آتش‌بس فوری واقعی و نه آتش‌بسی در مقام سخن اتفاق افتد.

سلامت نیوز: رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مردم یمن به کمک‌های دارویی، پزشکی و به مواد غذایی نیازمند هستند گفت: در یمن باید یک آتش‌بس فوری واقعی و نه آتش‌بسی در مقام سخن اتفاق افتد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ابتکار، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست مشترک خود با رئیس‌جمهوری عراق اظهار کرد: یمن یک مساله منطقه‌ای یا سیاسی نیست، بلکه یک مساله‌ انسانی برای کشورهای منطقه و جهان است. ندای مظلومیت مردم یمن باید به گوش همه برسد. وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر عراق گفت: ملت عراق ملتی واحد است و برای ثبات و انسجام خود برنامه دارد و اجازه نمی‌دهد سایر کشورها برای تجزیه عراق تصمیم بگیرند. روحانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در گفت‌وگوها با رئیس‌جمهوری عراق درباره‌ی اتصال راه‌آهن و بزرگراه‌های دو کشور تردد کالاها و مسافران و در زمینه همکاری بیشتر در حوزه نفت و گاز و انرژی و صنعت، گفت و گو کرده‌ایم. همچنین در رابطه با مسائل ریزگردها نیز صحبت‌هایی انجام شد. ریزگردها یک مشکل زیست محیطی برای کل منطقه است. راه حل مقابله با این پدیده نیز همکاری همه کشورهای منطقه است. ما برای حل این مشکل با رئیس‌جمهوری عراق نیز گفت و گو کرده‌ایم.

ایران در ادامه با اشاره به این که تروریسم خطری برای کل منطقه است یادآور شد:‌ در این گفت‌وگوها به این نظر مشترک دست یافتیم که باید با تروریسم در کل منطقه مواجه شد. اخراج تروریست‌ها از عراق و تجمع آنها در سوریه خطر تروریست‌ها را از بین نبرده است، زیرا تروریسم خطری برای کل منطقه است. روحانی گفت: آنهایی که فکر می‌کنند تروریست‌ها به نفع آنها عمل می‌کنند، اشتباه کردند. همه منطقه باید برای مقابله با تروریست‌ها با یکدیگر همکاری کنند. رئیس‌جمهوری همچنین یادآور شد: ایران هرگونه کمکی که دولت عراق برای مقابله با تروریست بخواهد ارائه می‌کند زیرا ما امنیت عراق را امنیت ایران می‌دانیم. فواد معصوم در جریان سفر خود با رهبر معظم انقلاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و گفتگو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha