یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 148107

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه کمبود تخت های بیمارستانی جدی است، گفت: در حال حاضر با کمبود 5000 تخت ICU در کشور مواجه هستیم و نیمی از تخت های موجود نیز فرسوده هستند که باید اقدام جدی در این باره انجام شود.

کمبود 5000 تخت ICU در بیمارستان‌های کشور

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه کمبود تخت های بیمارستانی جدی است، گفت: در حال حاضر با کمبود 5000 تخت ICU در کشور مواجه هستیم و نیمی از تخت های موجود نیز فرسوده هستند که باید اقدام جدی در این باره انجام شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به اینکه کمبود تخت های بستری مراکز بیمارستانی کشور از چالش های مهم حوزه سلامت است، اظهار داشت: تامین تخت های مورد نیاز بیمارستان های کشور به منابع هنگفتی نیاز دارد که وزارت بهداشت باید تدبیر جدی در این زمینه اتخاذ کند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس کمبود تخت های بستری را نشان دهنده بحران جدی حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: افزایش خدمات حوزه سلامت در حالی پیش بینی می شود که همه جوانب آن در نظر گرفته شود، یکی از بخش هایی که در توسعه مراکز درمانی دیده می شود تأمین تخت های بیمارستانی است که بیماران با مشکل بستری روبرو نشوند و در نهایت رضایت مردم نیز از خدمات بهداشت و درمان افزایش یابد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت اقدامات مهمی را برای حوزه سلامت برداشته افزود: در کشور حتی نسبت به متوسط منطقه با کمبود شدید تخت بیمارستانی مواجه هستیم که برای تأمین آن باید علاوه بر بودجه دولتی، از منابع خارج از دولت و املاک مازاد وزارت بهداشت برای جبران این کمبود استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: سرانه تخت ‌های بیمارستانی در کشورهای منطقه سه تخت برای یک هزار نفر است و این تعداد در کشور یک و هفت ‌دهم تخت برای یک هزار نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha