یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 148197

یک متخصص داروساز گفت: برای تأمین پروتئین مورد نیاز در بعضی لوازم آرایشی غیرمجاز از بافت‌های جنین مرده استفاده می‌کنند که بار میکروبی بالایی دارند و ناقل آلودگی‌های خونی هستند.

سلامت نیوز:  یک متخصص داروساز گفت: برای تأمین پروتئین مورد نیاز در بعضی لوازم آرایشی غیرمجاز از بافت‌های جنین مرده استفاده می‌کنند که بار میکروبی بالایی دارند و ناقل آلودگی‌های خونی هستند.

دکتر قباد محمدی در گفت‌وگو با سینا درباره ناخالصی ترکیبات لوازم آرایشی اظهار داشت: آزمایشاتی که بر روی محصولات غیر مجاز بهداشتی انجام شده است نشان‌دهنده وجود میزان غیرمجازی از فلزات سنگین مثل سرب و کادیوم داخل آن‌ها است این فلزات از عوامل سرطان‌زا هستند.

وی افزود: بعضی محصولات آرایشی غیرمجاز حاوی نگه‌دارنده‌ها و مواد شیمیایی خطرناکی هستند که سرطان‌زا بوده و تهدیدی برای سلامتی مصرف کننده هستند. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به محصولات غیرمجاز تصریح کرد: در بعضی دیگر از لوازم آرایشی که از طرف وزارت بهداشت برچسب سلامت ندارند برای تأمین پروتئین مورد نیاز از بافت‌های جنین مرده استفاده می‌کنند که بار میکروبی بالایی دارند و ناقل آلودگی‌های خونی هستند. 

قبادی درباره لوازم آرایشی و بهداشتی استاندارد گفت: مواد آرایشی و بهداشتی که در کشور تولید می‌شوند یا از طریق گمرک زیرنظر وزارت بهداشت وارد می‌شوند پیش از ورود به بازار زیر نظر معاونت غذا ودارو آزمایش می‌شوند و بعد از تأیید سلامت وارد بازار می‌شوند. 

وی تأکید کرد: باید دقت داشته باشیم بر بسته‌بندی محصولات داخلی استاندارد شماره پروانه بهداشتی ساخت درج شده است و محصولاتی هم که قانونی وارد کشور می‌شوند لیبل سلامت بر روی درب آنها نصب می‌شود. 

این متخصص داروساز ابراز کرد: ما با حجم بالای قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی وارداتی، تولیدات زیرزمینی و غیرمجاز داخلی آن روبرو هستیم. 

قبادی درباره محصولاتی که شناسنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دریافت نکرده‌اند، افزود: این محصولات خطرناک هستند و به دلیل حفظ سلامتی باید در خرید محصولات آرایشی و بهداشتی دقت لازم را داشته باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha