چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 148658

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: برای داشتن دولتی ایستا باید از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم که این امر نیاز به کاهش زائده‌های بروکراسی در دولت دارد.

سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: برای داشتن دولتی ایستا باید از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم که این امر نیاز به کاهش زائده‌های بروکراسی در دولت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ار ایسنا،‌ سید علی صدرالسادات در اختتامیه همایش تحول سازمانی با رویکرد سرمایه انسانی و فرهنگ سازمانی، اظهار کرد: تحول در سازمان‌ها موضوع جدیدی نیست و از دیرباز مورد بحث بوده است و دیدگاه‌های متفاوتی در این زمینه مطرح شده است که اغلب نظری بوده است.

وی افزود: برای این مدل باید دیدگاه تجربی را ارائه داد که طی آن باید مدیریت سازمان بر منابع انسانی تاکید داشته باشد و 3 نقش اساسی مشاور و تصمیم‌ساز،‌ مجری برنامه و تحول اداری سازمان و سیاست‌گذار و تدوین کننده را انجام دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مدیری موفق است که بتواند در این سه نقش موفق عمل کند. گاهی مدیران از نظر اجرایی موفق هستند ولی در زمینه برنامه‌ریزی ضعیف عمل می‌کنند. برای ایجاد تحول باید این سه نقش در کنار هم ایفا شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد تحول در یک سازمان باید ضرورت این تحول را در چارچوب برنامه و عملکرد مدیریت دنبال کنیم و تغییر باید از رده مدیریتی صورت گیرد. بنابراین تحول مدیران لازم است چراکه افراد رده پایین در صورت تمایل هم نمی‌توانند سازمان را تغییر دهند.

صدرالسادات یادآور شد:‌ هم‌راستاسازی اهداف و استرات‍ژی‌ها با اهداف کل مجموعه سبب ایجاد تحول می‌شود. همچنین مدیریت منابع انسانی سازمان می‌تواند برنامه‌ها را همسو با جهت‌گیری و سیاست‌های کلان سازمان به منظور خلق تحول انجام دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha