یک جوان 29 ساله اهل محله مندرجان چادگان در غرب استان اصفهان، نخستین قربانی غرق شده در دریاچه سد زاینده رود در سال جاری شد.

سلامت نیوز: یک جوان 29 ساله اهل محله مندرجان چادگان در غرب استان اصفهان، نخستین قربانی غرق شده در دریاچه سد زاینده رود در سال جاری شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این جوان بعد از ظهر جمعه اول خرداد جاری در دریاچه زاینده رود در شهرستان چادگان غرق شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چادگان در این باره گفت: اکیپ پایگاه دریایی زاینده رود با استعداد دو فروند قایق امدادی و دو قایق کمکی به همراه یک تیم کامل نجات دریایی روز جمعه به محل حادثه اعزام شدند.

مجتبی بیات با اشاره به اجرای عملیات جستجوی جسد در پایین دست مرکز آموزشی توپخانه ارتش در محدوده این دریاچه تصریح کرد: با توجه به وسعت منطقه حادثه، عمق زیاد بین 15 تا 20 متر، سردی آب و دید صفر جهت غواصی، این عملیات تا ساعت 22 جمعه بدون نتیجه پایان یافت.

وی با بیان اینکه عملیات جستجو مجدد از ساعت 23 جمعه با حضور دو غواص از آتش نشانی شروع شد ادامه داد: این جستجو نیز تا ساعت 3:20 بامداد شنبه بدون نتیجه پایان یافت.

بیات گفت: سرانجام نجاتگران هلال احمر شهرستان چادگان پس از دو روز، جسد فرد غرق شده را ساعت 9:30 صبح شنبه دوم خرداد از عمق 16 متری دریاچه زاینده رود خارج کردند که تحویل مقامات قضایی شد.

دریاچه سد زاینده رود با مساحت 54 کیلومتر مربع در کنار شهر چادگان، حدود 110 کیلومتری غرب اصفهان است.

حجم این دریاچه در سال های اخیر بدلیل خشکسالی، کاهش یافته است.

پارسال 51 مورد فوتی شامل هشت نفر زن و 43 نفر مرد به دلیل غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha