جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 149639

افزایش بودجه بیماری‌های خاص

سلامت نیوز:رئیس بنیاد امور بیماریهای خاص کشور با بیان اینکه مراکز جدید درمان بیماریهای دیالیزی در گلستان را تجهیز میکنیم،‌ گفت: در دولت تدبیر و امید بودجه 12 میلیارد تومانی بیمارهای خاص به 37 میلیارد تومان رسیده که 50 درصد این بودجه به دستگاههای دیالیزی اختصاص دادیم. خبرگزاری فارس: افزایش بودجه بیماری‌های خاص به 370 میلیارد ریال / حمایت تجهیزات بیمارستانهای دیالیزی در گلستان
به گزارش فارس  فاطمه هاشمی بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کمیته بیماران خاص استان گلستان اظهار کرد: مراکزی که در استان گلستان با کمبود دستگاه دیالیزی رو به رو هستند نگران نباشند چرا که هر جا مرکز جدید در راستای درمان بیماریهای دیالیزی در استان گلستان راه‌اندازی شود آن مرکز را تجهیز میکنیم.
وی تصریح کرد: کارشناسان ما در بازدید از مراکز درمانی استان متوجه شدند که سه شهرستان «گالیکش»، «مراوه‌تپه» و بخش«گلی‌داغ» بیش از 10 بیمار دیالیزی وجود دارد و اگر در این شهرها دانشگاه علوم پزشکی مرکزی را برای بیماران دیالیزی ارائه دهد، تجهیز خواهیم کرد.
افزایش بودجه بیمارهای خاص در کشور
رئیس بنیاد امور بیماریهای خاص کشور ادامه داد: در دولت تدبیر و امید با رایزنی صورت گرفته بودجه 12 میلیارد تومانی بیمارهای خاص به 37 میلیارد تومان رسیده و 50 درصد این بودجه به دستگاههای دیالیزی اختصاص دادیم.
هاشمی ابراز داشت: زمانی که بنیاد بیماریهای خاص در کشور شکل گرفت 3 هزار نفر به دیالیزی و 15 هزار نفر به تالاسمی در کشور شناسایی شده بودند و سالانه یک هزار بیمار تالاسمی به این جمعیت اضافه میشد.
وی با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه بنیاد امور بیمارهای خاص در کشور توانستیم سیل افزایش بیمارهای خاص را کنترل کنیم، بیان داشت: اگر پیشگیری در بیمارهای خاص در کشور شکل نمیگرفت امروز تعداد بیمارهای خاص به بیش از 40 هزار نفر میرسید.
رئیس بنیاد امور بیماریهای خاص کشور ابراز داشت: 200 تا 250 تولد بیمارهای خاص در کشور وجود دارد که اکثر این تولدها از خانوادههای اهل تسنن هستند که حاضر به پیشگیری نبودند.
جمعیت بیمارهای خاص از 3000 نفر به مرز 25 هزار نفر در کشور رسید
 هاشمی تاکید کرد: ازدواج مجدد بدون توجه به آزمایش پزشکی و جواب اشتباه آزمایشگاه از عواملی دیگری است که منجر به گسترش بیمارهای هموفیلی و خاص شده است.
وی افزود: این عوامل باعث شده امروز جمعیت بیمارهای خاص از 3 هزار نفر به مرز 25 هزار نفر در کشور برسد.
رئیس بنیاد امور بیماریهای خاص کشور بابیان اینکه در سنوات گذشته نزدیک به 25 هزار نفر در کشور پیوند کلیه انجام دادند، اذعان کرد: به دلیل آن که به مباحث پیشگیری در کشور توجه چندانی نمیشود نه تنها آمار بیمارهای خاص رو به کاهش نیست بلکه اقدامات ما موجب افزایش بیمارهای خاص شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha