این معاونت با وجود مشکلات فراوان جوانان، فعالیت چشمگیری نداشته است و به صورت کنتوری برای شمارش میزان ازدواج و طلاق در آمده است.

معاونت جوانان وزارت ورزش،کنتوری برای شمارش طلاق و ازدواج

سلامت نیوز: این معاونت با وجود مشکلات فراوان جوانان، فعالیت چشمگیری نداشته است و به صورت کنتوری برای شمارش میزان ازدواج و طلاق در آمده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تدبیر خبر، واقعیت آن است که کشور ما به لحاظ جمعیتی، از جوان ترین کشورهای دنیاست و نسل جوان، بر اساس آمارهای موجود، تقریبا نیمی از جمعیت کشورمان را تشکیل می دهد. علاوه بر آن، ظهور و گسترش پدیده ی « دوره ی جوانی » در جهان معاصر از جمله کشور ما چنین ایجاب می کند که به خواسته ها، نیازها، دغدغه ها و آمال نسل جوان، اهتمامی ویژه مبذول گردد.

از منظر برخی از صاحب نظران عمکرد معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم در طول مدت  فعالیت خود مورد قبول نبوده است و با وجود عملکرد ضعیف این معاونت تاثیر زیادی در برنامه‌های جوانان و حل مشکلات و چالش‌های جوانان مشاهده نمی شود. در مجموع این معاونت با توجه به وجود مشکلات فراوان جوانان، فعالیت چشمگیری نداشته است و به صورت کنتوری برای شمارش میزان ازدواج و طلاق در آمده است.

پرداختن به مساله طلاق و ازدواج جوانان از امور بسیار ضروری در وضعیت کنونی جامعه است. اما باید به این نکته توجه کرد که معاونت جوانان وزارت ورزش برای کاهش طلاق و افزایش ازدواج چه کاری صورت داده است؟ آیا وظیفه این معاونت در حد شمارش میزان ازدواج ها و طلاق ها خلاصه می شود؟ آیا مشکلات جوان در ازدواج و طلاق خلاصه می شود و مشکلات دیگری ندارند؟ اصلا جوانان این مرز و بوم هیچ شناختی از معاونت جوانان وزارت ورزش وعملکرد آن دارند؟

با مراجعه به جوانان، ملاحظه می شود که بسیاری از آن ها یا معاونت جوانان وزارت ورزش را نمی شناسند و یا از عملکرد آن اطلاعی ندارند، در حالی که تقریبا تمامی جوانان دغدغه ها و مسایلی دارند که رسیدگی به آن ها بر عهده این معاونت گذاشته شده است. متاسفانه این موضوع به خصوص در جوانانی که میزان آسیب پذیری و آسیب رسانی شان هم بالاست بیشتر دیده می شود. این جوانان که اغلب جوانان کم سواد، پرخاشگر و دارای خانواده های آسیب دیده هستند، مغفول واقع شده اند و اگر معاونت جوانان کار خاصی انجام می دهد، اغلب برای جوانانی است که دغدغه های اصلی شان برطرف شده و خواسته و نگران کوچک و فرعی دارند و یا این که بنا به دلایل مختلف در نهایت همین جوان ها از برنامه های معاونت مطلع و بهره مند می شوند.


با توجه به ساختار جمعیتی کشور، نیروی انسانی جوان بهترین سرمایه برای توسعه کشور است که بر اساس آن، هر برنامه ای که در کشور اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، طراحی می شود باید یک نگاه خاص به نیازها، خواسته ها، شرایط اجتماعی، موقعیت و میزان حضور جوانان داشته باشد، چراکه در غیر این صورت طرح ابتر می ماند. با توجه به همین اهمیت ها بود که در ابتدا سازمان ملی جوانان در کشور تاسیس شد و بعد این سازمان زیر مجموعه وزارت ورزش قرار گرفت و وظیفه سیاست گذاری در امور جوانان را پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha