سلامت نیوز:رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیر عامل و مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی با اعلام این موضوع که سازمان تامین اجتماعی در گذشته فدای سیاست ها ، جناح ها و باندبازی ها شده بود ؛گفت:  امروز مسئولیت این سازمان را یکی از فرزندان همین مجموعه عهده دار شده است که اقدامات بسیار خوبی برای این سازمان انجام داده است .
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ، ارسلان فتحی پور در این دیداربا تشکر از برگزاری چنین نشستی ؛ از اقدامات سازمان تامین اجتماعی علیرغم تکالیف محوله شده به این سازمان بدون تامین منابع مالی تقدیر کرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در حال حاضر اختلاف نظر در مورد مسائل سازمان تامین اجتماعی بین دولت و شورای نگهبان با رعایت اصل 75 قانون کاملا حل شده است وباید محل تامین تعهدات این سازمان مشخص باشد.
وی با اشاره به فراهم بودن زمینه همکاری و فرصت طلایی بین سازمان تامین اجتماعی با کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه ششم توسعه ، تصریح کرد: از سال 54 تاکنون این سازمان با معضلاتی روبرو بوده است که برای رفع آن سازمان تامین اجتماعی نیاز به تدوین برنامه راهبردی و برنامه نظام  جامع است. 
فتحی پور با اشاره به بدهی 92هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان و لزوم تأمین منابع موردنیاز برای پرداخت این بدهی گفت: راه نجات اقتصاد کشور توجه به تولید و اقتصاد مقاومتی است.
فتحی پورافزود: بحث های یکسان سازی بیمه های اجتماعی ، درمان ، نظام جامع تامین اجتماعی  و دیگر بحث های اقتصادی نیازمند برگزاری جلسات متعدد است و کمیسیون اقتصادی در عرصه قانونگذاری و سازمان تامین اجتماعی در عرصه اجرا  همکاری نمایند.
رئیس کمیسیون مجلس توصیه کرد: تیم اقتصادی سازمان تامین اجتماعی با ارائه یک برنامه راهبردی و کاربردی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مشخص کنند دولت به چه طریقی بدهی ها را پرداخت کند و کدام شرکت هارا به این سازمان واگذار کند.
وی با ابراز خرسندی از انتخاب فردی از بدنه این سازمان خاطر نشان کرد: اینجانب جزو اولین افرادی بودم که از حضور دکتر نوربخش در این سازمان حمایت کردم و از دکتر ربیعی خواستم  با این انتخاب ؛ کار انقلابی کنید و با این اتفاق خوب همه خوشحال شدند.
او در ادامه اضافه کرد: در سازمان در گذشته یکی فیلم می گرفت ، دیگری صدا می گرفت ، یکی کار سیاسی می کرد بعد یک دفعه پول میدادند و امضا می گرفتند و آبروی نماینده را می بردند ؛ اما الان این بحث ها مطرح نیست و به عنوان قدم اول مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تمام توان خود را گذاشته است تا این سازمان از آن وضعیت خارج شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس قدم بعدی این سازمان را در راستای برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت :با وجود 65 هزار کارمند در این سازمان و گسترش سیستم های غیر حضوری و الکترونیکی شدن کارها نباید دنبال افزایش نیرو باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha