یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 151435

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اعلام کمبود ۲۰۰ هزار نیروی پرستاری در کشور، تاکید کرد: قرار نیست بهیاران وظایف پرستاران را انجام دهند.

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزارت بهداشت با اعلام کمبود ۲۰۰ هزار نیروی پرستاری در کشور، تاکید کرد: قرار نیست بهیاران وظایف پرستاران را انجام دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد میرزابیگی روز یکشنبه در نشست خبری به برنامه ها و اقدامات معاونت پرستاری اشاره کرد و افزود: موضوع پرستاران شرکتی یکی از دغدغه ها و نگرانی های پرستاران بود که با تشکیل یک شرکت زیر مجموعه هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت، این مشکل حل شد و بعد از این پرستاران شرکتی با این شرکت طرف قرارداد هستند و از مزایای قانونی بهره مند می شوند.

وی با اعلام اینکه حقوق پرستاران شرکتی دارای مدرک لیسانس حداقل یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، کاردانی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بهیار یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، تاکید کرد: قرارداد پرستاران شرکتی، بیشترین امنیت شغلی بعد از استخدام دولتی ایجاد می کند.

میرزابیگی به تربیت ۱۰ هزار نیروی بهیاری اشاره کرد و گفت: این بهیاران ۳۲ وظیفه بر عهده دارند در حالی که پرستاران دانشگاهی بیش از ۴۰۰ وظیفه برای ارائه خدمات به بیماران بر عهده دارند. بنابراین، نمی توان گفت که بهیاران می خواهند وظایف پرستاران را انجام دهند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به پرداخت مطالبات پرستاری که از دولت قبل باقی مانده بود، اشاره کرد و افزود: در اسفند سال ۹۲ با وزیر بهداشت توافق کردیم که مطالبات پرستاران که بعضا تا ۱۷ ماه باقی مانده بود، پرداخت شود که بررسی ها نشان داد رقم مطالبات ۸۸۰ میلیارد تومان بود که تامین اعتبار شد و پرداخت گردید.

وی با اعلام اینکه مطالبات پرستاران هنوز صفر نشده است، گفت: پرداخت مطالبات پرستاری تقریبا به روز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha