سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 151603

ورزش کردن در کنار تغذیه مناسب و استراحت کافی، به بازسازی بدن کمک می کند، اما من دوستی دارم که از این قضیه غافل است و برای آماده سازی خودش تمرین های ورزشی شدید و طولانی مدت انجام می دهد.

سلامت نیوز:ورزش کردن در کنار تغذیه مناسب و استراحت کافی، به بازسازی بدن کمک می کند، اما من دوستی دارم که از این قضیه غافل است و برای آماده سازی خودش تمرین های ورزشی شدید و طولانی مدت انجام می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،وقتی به او ایراد می گیرم، علت های زیادی را بیان می کند از جمله نداشتن زمان کافی، آماده نبودن و...  اگر ورزشکاران به اندازه کافی استراحت نکنند، بدن آنها نمی تواند خود را بازسازی کند.

علاوه بر آن تمرین های سخت، خستگی مفرط و... باعث بدخلقی فرد می شود. اگر تجربه انجام تمرین های ورزشی سخت را داشته باشید، حتما به این موضوع واقفید. اما چه زمانی می توان  فهمید که بدن به استراحت نیاز دارد.

ضربان قلب در حال استراحت

ضربان قلب در زمان بیدار شدن از خواب را کنترل کنید. افزایش ضربان قلب به مرور زمان می تواند نشانه تمرین بیش از حد یا استرس غیر عادی باشد.

خستگی مفرط

اگر طی روز احساس سنگینی می کنید و دائم دچار سرماخوردگی می شوید یا احساس مریضی می کنید، حتما به استراحت کافی نیاز دارید.

مشکل خواب

ورزش بیش از حد روی چرخه خواب تاثیر می گذارد و خواب شب را ناممکن می کند. اگر بیش از معمول از خواب بیدار می شوید و برای به خواب رفتن مشکل دارید، کمی به خود استراحت دهید.

بدخلقی

آیا با کوچک ترین اتفاقی عصبی و دچار چالش با اطرافیان می شوید؟این‌ها از عوارض جانبی ورزش سنگین و استراحت نکردن است.

ماندگاری درد عضله

اگر بیش از حد بدوید، درد بیشتری خواهید داشت. اما آنچه عادی نیست ماندگاری درد در یک قسمت است که به مرور بدتر می شود؛ این مشکل می تواند نشانه آسیب دیدگی باشد.

اگر موارد گفته شده در مورد وضعیت بدنی شما صحت دارد، زمان آن رسیده‌است که برای مدت یک یا ۲هفته استراحت کنید تا بدن بتواند خود را بازسازی کند. روی تغذیه، خواب کافی و انجام کشش های طبیعی و آرام بدن تمرکز کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha