برخی فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه CEU فیلیپین بار دیگر با تجمع در مقابل ساختمان وزارت بهداشت اعتراض خود را نسبت به تصمیمات مسئولان آموزشی و روند طولانی شدن صدور مجوز برای فعالیت‌هایشان اعلام کردند.

سلامت نیوز: برخی فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه CEU فیلیپین بار دیگر با تجمع در مقابل ساختمان وزارت بهداشت اعتراض خود را نسبت به تصمیمات مسئولان آموزشی و روند طولانی شدن صدور مجوز برای فعالیت‌هایشان اعلام کردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ این فارغ التحصیلان دندانپزشکی که برای تحصیل به کشورهای خارجی مانند فیلیپین رفته‌اند از روند طولانی و سختگیرانه وزارت بهداشت برای صدور مجوز فعالیت ‌آنها گله دارند. آنها می‌گویند حقشان ضایع شده و از طرفی مسئولان وزارت بهداشت نیز از سطح پایین آموزشی این دانشگاهها می‌گویند؛ مراکزی که به قول دانشجویان قبلاً مورد تأیید بودند.

برخی از این دانش‌آموختگان معتقدند در دوره تحصیلی‌شان، دانشجویان پس از دفاع از پایان‌نامه فارغ التحصیل می‌شدند در حالی که پس از 5 ماه فارغ التحصیلی، وزارت بهداشت اعلام کرده باید در یک آزمون ملی شرکت کنند و پس از قبولی در این آزمون یک دوره تخصصی را بگذرانند. در حالی که این دوره تخصصی بیش از 2 سال زمان می‌برد و هزینه‌ای حدود 20 میلیون تومان به همراه دارد.

اعتراض این افراد به این موضوع است که شرکت در آزمونی که سطح کیفی تحصیلات آنها را بسنجد را می‌پذیرند اما شرکت در آزمونی که به مدت بیش از 2 سال زمان می‌برد و پس از آن باید 6 ماه هم فعالیت کنند را نخواهند پذیرفت چرا که چنین پروسه زمان‌بری آنها را به شدت به عقب بر می‌گرداند و پس از چندین سال تحصیل و دوری از خانواده، اکنون که فارغ‌التحصیل شده و برای خدمت به کشور بازگشته‌اند دیگر توانی برای گذراندن این دوره ها را ندارند.

این افراد همچنین حق خود می‌دانند که از 2 سال قبل از اجرای این طرح با‌خبر می‌شدند در حالی وزارت بهداشت بدون اطلاع به آنها چنین طرحی را به اجرا گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Majid ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 0
    با تشكر از پيامرساني بايد اضافه كنم كه اين مسايل كاملن به علت اختلاف نظرات داخلي وزارت بهداشت و خصامت هاي داخلي و با جبه گيري عليه فارغ التحصيلان فليپين و غرض ورزي عليه انها صورت گرفته شده از جمله ميتوان به سريال هجو مهران مديري اشاره كرد كه در ادامه اين غرض ورزي ها اشكارا اسم فيليپين برده شده و همه ميدانند كه چه كسي و كساني در پشت پرده هستند كه هدفي جز ء تخريب جامعه زحمتكش پزشكي ندارند . در ضمن لازم به ذكر است كه سمت دكتر عسگري را براي ساليان سال جناب اقاي دكتر اكبر فاضل بر عهده داشتند كه فارغ التحصيل از فيليپين بودندو داراي فلوشيپ پروتز فك و صورت از امريكا و سمت استاد در دانشگاه تهران رو داشته و داراي سابقه درخشاني در كارنامه كاري خود هستند ودر طول دوران كاري خود بارها بالا بودن رتبه و درجه علمي فارغ التحصيلان فليپين رو به اجتماع ثابت كردن از جمله فارغ التحصيلي فرزندان خود ايشان از كشور نامبرده شده و همچنين معرفي جوان ترين و باهوش ترين دندانپزشك كشور از فليپين در اخبار كشور . اازجمله ديگر دندانپزشكان مهم كشور ميتوان به دكتر نخستين ,مشاور و همسر وزير بهداشت سابق خانم دكتر مرضيه وحيد دستجردي اشاره كرد .