سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل با اشاره به گسترش بیماری مرس از خاور میانه به کشور کره جنوبی هشدار داد که گرچه گسترش این بیماری هنوز یک تهدید جدی بین المللی به شمار نمی رود اما می تواند زنگ خطر را به صدا در آورده باشد.

هشدار سازمان ملل در مورد خطر شیوع بیماری مرس درجهان

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل با اشاره به گسترش بیماری مرس از خاور میانه به کشور کره جنوبی هشدار داد که گرچه گسترش این بیماری هنوز یک تهدید جدی بین المللی به شمار نمی رود اما می تواند زنگ خطر را به صدا در آورده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل روز چهارشنبه با برگزاری نشستی که به پیشنهاد مدیر کل این نهاد و با حضور اعضای کمیته اضطراری آن صورت گرفت، در باره شیوع بیماری مرس و یا  بیماری تنفسی خاورمیانه افزود که مسئولان کشور ها باید برای پیشگیری و مقابله با بیماری های مسری امادگی داشته باشند.

این نهاد بین المللی اجرای مقررات و محدودیت های سفر برای مسافران و بازرگانان را در شرایط فعلی غیر ضروری دانسته اما از مسئولان کشور های جهان خواسته است تا در حد امکان اتباع خود را از عوارض و نشانه های این بیماری مطلع کنند.

دکتر کی جی فوکودا معاون مدیرکل سازمان بهداشت جهانی که به همراه هیاتی برای بازدید از مبتلایان به این بیماری به کره جنوبی سفر کرده بود، شیوع این بیماری در کره جنوبی را بزرگترین نمونه در خارج از منطقه خاورمیانه خواند.

بر اساس امار های این نهاد بین المللی، تا کنون 162 نفر از مردم کره به بیماری مذکور مبتلا شده و 19 نفر از آنان جان خود را از دست داده اند.

به گفته دکتر فوکودا، برای اطمینان از عدم شیوع بیشتر این بیماری تا کنون 10 هزار نفر از مردم این کشور تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفته اند و قرار است 6 هزار و 500 نفر دیگر نیز در همین رابطه مورد معاینه و تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرند.

وی این رقم را بالا توصیف کرد و افزود که همین مساله بر اضطراب و نگرانی مردم در مورد همه گیر شدن این بیماری در سطح بین المللی افزوده است.

در همین حال کمیته اضطراری سازمان بهداشت جهانی با اعلام این که هنوز آگاهی دقیقی از همه عوامل انتقال این بیماری از جمله نقش احتمالی آلودگی محیط، دستگاه های تهویه ضعیف و .... در دست نیست ، گفت که ادامه تحقیق در این زمینه ضروری و حیاتی است.

بر اساس بررسی های این نهاد بین المللی 36 در صد از مبتلایان به بیماری مرس که نخستین بار در سال 2012 در عربستان سعودی شناسایی شد، جان خود را از دست داده اند.

بر همین اساس از آن تاریخ تا کنون یک هزار و 321 نفر در سطح جهانی به این بیماری مبتلا شده اند که 466 نفر از آنان جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha