دیروز خبر رسید برخی فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه CEU فیلیپین بار دیگر با تجمع مقابل ساختمان وزارت بهداشت اعتراض‌شان را نسبت به روند طولانی ارزشیابی مدرک تحصیلی‌شان و صدور مجوز برای راه‌اندازی مطب اعلام کردند.

سلامت نیوز: دیروز خبر رسید برخی فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه CEU فیلیپین بار دیگر با تجمع مقابل ساختمان وزارت بهداشت اعتراض‌شان را نسبت به روند طولانی ارزشیابی مدرک تحصیلی‌شان و صدور مجوز برای راه‌اندازی مطب اعلام کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، گلایه‌ها و اعتراض‌ها هم بیشتر متوجه سختگیری وزارت بهداشت برای ورود این فارغ التحصیلان به بازار کار است. آنها می‌گویند، حق‌شان ضایع شده اما مسئولان وزارت بهداشت همچنان روی مواضع قبلی خود پافشاری می‌کنند و می‌گویند رفتار وزارت بهداشت در برخورد با این دانشجویان که عموماً از سطح پایین آموزشی برخوردار هستند، کما فی السابق و طبق قانون است.
فروردین ماه امسال زمانی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه معارفه معاون آموزشی این وزارتخانه سخن می‌گفت اشاره‌ای هم به تحصیل دانشجویان دانشگاه‌های نامعتبر خارجی داشت. دکتر هاشمی با صراحت اعلام کرد: دانشجویانی که برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی روانه کشورهایی مثل امارات، اوکراین، مالزی، ترکیه و فیلیپین می‌شوند معضل اصلی حوزه آموزش پزشکی را رقم زده‌اند. اشاره وزیر بهداشت به اعتبار این دانشگاه‌ها و کیفیت آموزشی این دانشگاه‌ها است که معمولاً در فهرست دانشگاه‌های وزارت بهداشت قرار ندارند. در این میان اما دانش آموختگان دندانپزشکی که برای تحصیل به کشورهای خارجی مانند فیلیپین رفته‌اند، می گویند، وزارت بهداشت اعلام کرده باید در یک آزمون ملی شرکت کنند و پس از قبولی در این آزمون یک دوره تخصصی را بگذرانند؛ در حالی که این دوره تخصصی بیش از 2 سال زمان می‌برد و هزینه‌ای حدود 20 میلیون تومان به همراه دارد.
اعتراض این افراد به این موضوع است شرکت در آزمونی که سطح کیفی تحصیلات آنها را بسنجد می‌پذیرند اما شرکت در آزمونی که به مدت بیش از 2 سال زمان می‌برد و پس از آن باید 6 ماه هم فعالیت کنند را نخواهند پذیرفت. خبرنگار ما برای پیگیری این تجمع اعتراض‌آمیز، با مرکز خدمات آموزش وزارت بهداشت تماس گرفت اما مسئولان مربوطه اعلام کردند وزارت بهداشت پاسخ تازه‌ای برای این دانشجویان ندارد و دستورالعمل‌ها مثل گذشته است و هیچ چیزی در رابطه با دانشجویانی که از دانشگاه‌های نامعتبر فارغ‌التحصیل می‌شوند، تغییر نکرده است.
پیش از این نیز رئیس سابق مرکز خدمات آموزش وزارت بهداشت درباره ارزشیابی مدرک تحصیلی این دانشجویان گفته بود: تنها دانشجویانی وارد مراحل ارزشیابی مدرک می‌شوند و مدرک‌شان تأیید می‌شود که اسم دانشگاهی که از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند در فهرست وزارت بهداشت باشد.
سعید عسگری، دبیر شورای آموزش پزشکی دندانپزشکی نیز گفته است، شرکت این دانشجویان در بخش علوم پایه و گذراندن واحدهای اختصاصی به طور کلی یک و نیم سال زمان می‌برد و اگر فردی در این مراحل شرکت کرد و نشان داد سطح علمی بالایی دارد، برایش تخفیف قائل می‌شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha