مدیرملی طرح حفاظت از تالاب‌ های ایران از تدوین برنامه مدیریتی برای 8 تالاب کشور خبر داد و گفت: این تالاب ها صاحب برنامه جامع مدیریتی حفاظت می شوند.

سلامت نیوز: مدیرملی طرح حفاظت از تالاب‌ های ایران از تدوین برنامه مدیریتی برای 8 تالاب کشور خبر داد و گفت: این تالاب ها صاحب برنامه جامع مدیریتی حفاظت می شوند.

محسن سلیمانی روزبهانی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه تا کنون 35 تالاب کشور در قالب 24 عنوان در کنوانسیون رامسر ثبت شده‌ اند، اظهار داشت: هدف تهیه برنامه جامع مدیریت برای تالاب‌های کشور مشارکت همه ذی نفعان در امر حفاظت و مدیریت، بهره‌ برداری بهینه از تالاب هاست.


مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌ های ایران ادامه داد: سازمان محیط‌ زیست در برنامه مدیریت تالاب ها به عنوان تسهیل ‌گر فعالیت می کند و این امر با مشارکت ادارات محیط زیست استان ها و دستگاه های مربوطه در استان انجام می شود.


به گفته وی، تالاب‌ های بحرانی در کشور با تدوین برنامه مدیریتی جامع تالاب حفظ و احیاء می شوند.


سلیمانی یادآور شد: بیش از 40 تالاب کشور در معرض خطر هستند که برای نجات آن ها به برنامه جامع مدیریتی نیاز داریم.


وی در ادامه افزود: پیش از این برنامه مدیریتی حفاظت برای سه تالاب شادگان، دریاچه ارومیه و تالاب پریشان تهیه شد که در حال حاضر تدوین برنامه مدیریتی حفاظت برای هشت تالاب دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران تأکید کرد: در تهیه برنامه مدیریت تالاب ها علاوه بر ادارات محیط زیست استانی، از جوامع محلی و دستگاه های مربوطه استفاده می شود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha