رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیش از 90 درصد بیمارستانها اقدام به تفکیک و بی خطرسازی زباله می کنند از شهروندان خواست حمل زباله به صورت غیر بهداشتی را به 1490 گزارش دهند.

سلامت نیوز: رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیش از 90 درصد بیمارستانها اقدام به تفکیک و بی خطرسازی زباله می کنند از شهروندان خواست حمل زباله به صورت غیر بهداشتی را به 1490 گزارش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، خسرو صادق نیت ضمن بیان این مطلب گفت: طبق برنامه در نظر داریم تا پایان سال نیز 10 درصد بقیه بیمارستانها را به سیستم بی خطرسازی زباله ها مجهز کنیم.

وی در خصوص علت عدم تفکیک زباله های بمارستانی در برخی از موارد گفت: در برخی از موارد زباله های بیمارستانی بعد از تفکیک شدن و نه توسط بیمارستانها بلکه در هنگام حمل به دلیل بی سلیقگی دوباره با هم مخلوط می شوند.

صادق نیت با تاکید بر این که زباله های بیمارستانی در بیمارستانها در چهار رده جداسازی شده و در درون سطل های زردرنگی که در بیمارستانها قرار دارد، قرار داده می شوند ، گفت: برخی از زباله های برنده و تیز از جمله سوزنها و تیغ ها که امکان آسیب به افراد را در پی دارند و همچنین زباله های شیمیایی در سطل های مخصوص نگهداری می شوند.

رییس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: 10 درصد بیمارستانها که به دستگاههای بی خطر ساز زباله مجهز نیستند قراردادهایی را با شهرداریها به این منظور منعقد کرده اند.

صادق نیت در ادامه با بیان این که تعامل و همکاری خوبی با شهرداریها در تهران و سایر شهرها داریم، گفت: از شهرداری ها خواسته ایم که برای حمل زباله های بیمارستانی از ماشینهای مخصوص استفاده نمایند که زباله ها فشرده نشوند و شیرابه های آنها سطح شهر را آلوده نکند که شهرداریها نیز این موضوع را جزء برنامه های خود قرار داده اند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار گفت: شهروندان در صورت مشاهده حمل زباله به صورت غیر بهداشتی مراتب را با شماره 1490 گزارش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha