قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در سال گذشته 6 هزار و 574 شکایت در دادسراهای انتظامی سازمان نظام پزشکی مطرح شد که دندانپزشکان و پزشکان عمومی در صدر این شکایات هستند.

سلامت نیوز:قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در سال گذشته 6 هزار و 574 شکایت در دادسراهای انتظامی سازمان نظام پزشکی مطرح شد که دندانپزشکان و پزشکان عمومی در صدر این شکایات هستند.


محسن خلیلی قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در سال گذشته 6 هزار و 574 مورد شکایت از طرف مردم بر علیه پزشکان به سازمان نظام پزشکی مطرح شد که 44 درصد از این شکایات رای به نفع بیماران صادر شد و در مراحل بدوی شکایت،‌ که بیماران حق اعتراض داشتند هم 20 درصد، رای به نفع بیماران صادر شد.

وی افزود: دندانپزشکان و پزشکان عمومی و متخصصین زنان و زایمان و جراحان عمومی و در نهایت پزشکان ارتوپد در معرض بیشترین شکایات از طرف مردم به سازمان نظام پزشکی قرار گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: در سال 93 هیات‌های عالی انتظامی از 250 پرونده‌ای که رسیدگی کرده‌اند حدود 55 درصد محکومیت، توبیخ در پرونده و درج در نشریه نظام پزشکی و 20 درصد هم محکوم به محرومیت در طبابت رای صادر شد.

قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: در سال گذشته در دادسراها حدود 40 درصد از شکایات، رای به نفع بیماران صادر شد که در سازمان نظام پزشکی این رقم به 44 درصد به نفع بیماران رسید و در واقع معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی هیچ گونه حمایتی از پزشکان نمی‌کند و به نفع مردم کار می‌کند.

وی با بیان اینکه برای تسریع در روند رسیدگی شکایات، هیات عالی را به دو شعبه افزایش دادیم، اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی در سطح کشور 198 دادسرا و 220 هیات بدوی و 40 هیات تجدید نظر در سطح کشور دارد که مردم می‌توانند جهت شکایات خود اقدام کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha