عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: معتادان بهبود یافته باید بازیافت یا بازتوانی شخصیتی شوند، چراکه سرخوردگی آنان و خانواده هایشان سبب بازگشت مجدد آنان به چرخه اعتیاد شده است.کارشناسان حوزه موادمخدر معتقد هستند : از طریق بازتوانی شخصیت می توان مشکلاتی از جمله اضطراب، افسردگی و مشکلات روحی معتادان را کنترل و آنان را از سرخوردگی ها دور کرد تا دیگر به چرخه اعتیاد برگردانده نشوند.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: معتادان بهبود یافته باید بازیافت یا بازتوانی شخصیتی شوند، چراکه سرخوردگی آنان و خانواده هایشان سبب بازگشت مجدد آنان به چرخه اعتیاد شده است.کارشناسان حوزه موادمخدر معتقد هستند : از طریق بازتوانی شخصیت می توان مشکلاتی از جمله اضطراب، افسردگی و مشکلات روحی معتادان را کنترل و آنان را از سرخوردگی ها دور کرد تا دیگر به چرخه اعتیاد برگردانده نشوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، عباس زارع زاده مهریزی تاکید کرد: دولت باید خلاهای قانونی در خصوص جامعه پذیر کردن معتادان بهبود یافته را به مجلس شورای اسلامی ارایه دهد. ضمن اینکه نمایندگان مجلس نیز جهت رفع و بررسی این مشکلات آمادگی دارند.


وی اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع مواد مخدر در جامعه کنونی تبدیل به امری فراگیر شده و خانواده های زیادی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر ساخته است، باید با همفکری و همکاری یکدیگر در راستای دفع این بلایای خانمانسوز اقدام کنیم.


این نماینده مجلس اظهارداشت: توسعه کمپ (اردوگاه ) های ترک اعتیاد و تقویت سازمان های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر امری مهم به شمار می آید. 
وی در خصوص ارتباط کمبود شادی و مصرف انواع روانگردان ها نیز افزود: باید هیجانات درونی جوانان تخلیه شود و شادابی لازم و ایجاد فضای شاد را در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار دهیم تا انرژی درونی جوانان را اقناع سازیم.


مهریزی با اشاره به اینکه امروزه شبکه های اجتماعی و انواع برنامه های موبایلی جوانان و نوجوانان ما را محصور کرده است، افزود: باید به سمت ورزشی شدن جامعه و فعال کردن فضاهای جمعی پیش رویم. این مساله در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد بسیار اهمیت دارد.
وی تاکید کرد: متاسفانه وزارت ورزش و جوانان در میان وزارتخانه ها از کمترین اعتبارات برخوردار است و ضعیف ترین وزارتخانه در دولت است. 


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مظلومترین قشر جامعه ما جوانان هستند و متاسفانه این افراد به اندازه کافی در کشور مورد حمایت قرار نگرفته اند و زمانی که به حال خود رها شوند، دشمن از این فرصت استفاده و جهت پیشبرد اهداف خود از آنان را بهره برداری می کند.
وی خاطر نشان کرد: باید همه بسترهای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را شناخت و جهت رفع آن اقدام کرد. مشکلات ، تنها با شعاری عمل کردن رفع نمی شود بلکه این موضوع نیاز به همت جهادی مسوولان و اهتمام جدی آنان و نیز ارتقای آگاهی خانواده ها و جوانان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha