یک متخصص آسیب شناسی با تاکید بر اینکه آموزش، پایه و اساسی برای تامین سلامت جامعه است، گفت: بالا بردن آموزش و سطح سواد در آینده کشور نقش اساسی را دارد.

سلامت نیوز:یک متخصص آسیب شناسی با تاکید بر اینکه آموزش، پایه و اساسی برای تامین سلامت جامعه است، گفت: بالا بردن آموزش و سطح سواد در آینده کشور نقش اساسی را دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر حسن اکبری خاطر نشان کرد: آموزش یکی از بحث‌های مهم در تمام کشورهاست و دولت‌ها برای داشتن یک جامعه خوب باید به سه وظیفه مهم خود یعنی تامین امنیت، آموزش و سلامت جامعه توجه زیادی داشته باشند و آن را به خوبی انجام دهند.


این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب که افراد باسواد بیشتر متوجه لزوم توجه به آموزش می‌شوند، یادآور شد: آموزش ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه و سلامت فرد دارد؛ چرا که اگر افراد یک جامعه از سواد ابتدایی و متوسط برخوردار باشند در مقایسه با جامعه‌ای که بی‌سواد است، موضوعات و مشکلات کشور را به خوبی درک می‌کنند.


وی تصریح کرد: از دیدگاه طب سنتی شش محوریت اصلی برای مشخص شدن افراد سالم وجود دارد که شامل هوای سالم، خوردنی و آشامیدنی سالم، خواب و بیداری، حرکت و سکون مانند استراحت و ورزش و عوارض نفسانی مانند استرس‌های روانی، غم، شادی و حالات روحی جزو ویژگی‌هایی هستند که نشان دهنده افراد سالم است.


این محقق طب اسلامی - ایرانی اشتغال را یکی دیگر از عوامل مهم در داشتن افراد و جامعه سالم دانست و افزود: افراد بیکار از لحاظ نفسانی مانند غم و استرس نه تنها دچار فشار مالی بلکه دچار فشار روحی نیز می‌شوند؛ چرا که به دلیل تاثیرگذار نبودن در جامعه از نظر روحی و روانی آسیب جدی می‌بینند.
اکبری ادامه داد: بیکاری می‌تواند تاثیر بسیار مستقیمی بر روی انگیزه، آینده و ژنتیک افراد داشته باشد. همچنین به مرور زمان باعث اختلال در خواب، بیداری، عملکرد مغز و قلب افراد دارد و به راحتی آنها را آسیب‌پذیر کند.


این متخصص آسیب‌شناسی با اشاره به اینکه بالا بردن آموزش و سطح سواد در آینده کشور نقشی اساسی دارد، در پایان اظهار کرد: برای داشتن یک جامعه سالم باید افراد باسواد در مسیر درستی هدایت شوند تا بتوانند از کمترین امکانات نه تنها بیشترین بهره‌وری را داشته باشند، بلکه برای تولیدات آینده کشور موثر واقع شوند تا بتوانند سلامت جامعه را تامین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha