رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تحت پوشش قرار دادن دستگاه‌هایی که به تشخیص سریع و به موقع بیماری کمک می‌کند به نفع سازمان‌های بیمه‌گر است.

درخواست از بیمه‌ها برای پوشش بیمه‌ای تجهیزات تست قندخون

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تحت پوشش قرار دادن دستگاه‌هایی که به تشخیص سریع و به موقع بیماری کمک می‌کند به نفع سازمان‌های بیمه‌گر است. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت در خصوص عدم حمایت‌ بیمه‌ای از تجهیزات جدیدی مانند دستگاه‌های تست قند خون و نوارهایی ‌که متخصصان بر نقش آن‌ها در کنترل بیماری نیز مهر تائید می‌زنند، گفت: این واقعیت است که سازمان‌های بیمه‌گر در حالی که بیمه داروهای دیابتی‌ها را پذیرفته‌اند، دستگاه‌های تست قند خون و نوارهای آن را مشمول حمایت خود قرار نداده‌اند.

اصولا هم بر اساس سنتی رایج، بیمه‌ها کمتر حمایت از خدمات جدید را می‌پذیرند.وی افزود: اما اعتقاد راسخ ما بر این است که سود و منفعت سازمان‌های بیمه‌گر، تسریع در تحت پوشش قرار دادن دستگاه‌هایی است که به تشخیص زودتر و به موقع بیماری کمک می‌کند، زیر ا با این اقدام آگاهانه دیگرهزینه‌های بیمه‌ها کاهش می‌یابد.

دیناروند در توضیح بیشتر بیان داشت: اگر قند خون فرد دیابتی کنترل نشود، هزینه مالی‌اش برای بیمه و نظام سلامت به مراتب بیشتر از زمانی است که بتواند قند خونش را مدیریت کند.معاون وزیر بهداشت در خاتمه در پاسخ به سوالی که از ثمر ندادن تلاش‌های انجمن دیابت ایران و انجمن‌های اطلاع‌رسانی و آموزشی برای متقاعد کردن بیمه در راستای مشمول حمایت قرار دادن دستگاه‌های مذکور و همچنین چگونگی حمایت سازمان غذا و دارو از این پیشنهاد اظهار داشت: از آنجا که سازمان‌های بیمه‌گر زیرمجموعه وزارت بهداشت نیستند و ما تنها یک عضو در شورای عالی بیمه هستیم، صرفا می‌توانیم در حد یک رأی از این پیشنهاد حمایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha