چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 153573

تقریبا همگی می‌دانیم که ورزش می‌تواند در کاهش استرس و بالا بردن انرژی موثر باشد، اما حتی بزرگ‌ترین ورزشکارها هم گاهی نیاز به روش‌های دیگری برای آرام شدن دارند. روش‌هایی که با دانستن آنها می‌توانیم اضطراب را کاهش دهیم و زندگی شادتری داشته باشیم.

چطور زندگی پرانرژی‌تری داشته باشیم؟

سلامت نیوز: تقریبا همگی می‌دانیم که ورزش می‌تواند در کاهش استرس و بالا بردن انرژی موثر باشد، اما حتی بزرگ‌ترین ورزشکارها هم گاهی نیاز به روش‌های دیگری برای آرام شدن دارند. روش‌هایی که با دانستن آنها می‌توانیم اضطراب را کاهش دهیم و زندگی شادتری داشته باشیم.

زبان بدن: به گزارش سلامت نیوز به نقل از ضمیمه سیب روزنامه جام جم، طبق مطالعه‌ای که اخیرا در کانادا صورت گرفته است، افرادی که عادت دارند به قول معروف شق و رق راه نروند و همیشه شانه‌هایشان افتاده است، از نظر حوصله و حال و هوا در وضعیت بدتری نسبت به آنهایی قرار دارند که با حالت بدنی شادتری راه می‌روند.

این مطالعه می‌گوید: اگر حالت فیزیکی، شیوه راه‌رفتن و حالت ایستادن‌تان نشان از ناتوانی‌تان داشته باشد، احساس فقدان انرژی می‌کنید، پس حواستان به نوع راه رفتن‌تان باشد.

دور و برهای خلوت: خانه‌ها، کابینت‌ها و میزهای به‌هم‌ریخته باعث به‌هم ریختگی ذهنی هم می‌شود. تلاش کنید اطرافتان را خلوت کنید؛ از کشوها شروع کنید و هر چیزی که نیازتان نیست دور بیندازید یا به کسی که نیاز دارد بدهید. زمانی که اطرافتان خلوت می‌شود، ذهنتان هم آرام‌تر شده و سر و سامان می‌گیرد و به دنبال آن انرژی‌تان بیشتر می‌شود.

گذشته‌ها گذشته: بیشتر اوقات زندگی را طبق الگوهایی که در گذشته استفاده می‌کردیم پیش می‌بریم، اما اگر کمی فکر کنید می‌بینید بعضی از کارهایی که انجام می‌دهیم یا چیزهایی که می‌گوییم از وجود واقعی ما نشات نمی‌گیرد و در پیروی از الگوهای کلیشه‌ای است که بدون رسیدن به نتیجه مطلوب تنها انرژی‌مان را می‌گیرند پس گذشته را رها کنید و چیزی که می‌خواهید و هستید باشید.

لبخند:‌ لبخند ، بخشی در مغز را که مسئول ثبت شادی است تحریک می‌کند، بنابراین همیشه حالتان بهتر می‌شود و احساس انرژی بیشتری می‌کنید. مطالعه‌ای که سال 2012 در دانشگاه کانزاس انجام شد نشان می‌داد افرادی که به آنها گفته شده بود بعد از انجام کارهای استرس‌زا لبخند بزنند و این کار را ادامه دهند، نسبت به آنهایی که ترشرویی و اخم می‌کردند، ضربان قلب پایین‌تری داشتند و واکنش‌های ناشی از استرس در آنها کمتر بود.

انرژی دوباره:‌ به چیزی که انرژی‌‌تان را می‌گیرد حتما توجه داشته باشید. اگر خسته‌اید چشم‌هایتان را ببندید و چیزی را که انرژی‌تان را می‌گیرد تصور کنید‌
بعد از آن‌که پیدایش کردید، تصور کنید که دارید آن را داخل سطل زباله می‌اندازید. به این ترتیب می‌توانید از دستش خلاص شوید و انرژی‌‌تان را برگردانید.

ذهن آزاد: یک کاغذ و قلم بردارید و روی یک صندلی راحتی بنشینید، بگذارید ذهنتان آزادانه به هر جایی که می‌خواهد برود. اگر چیزی به ذهنتان خطور کرد که باید می‌نوشتید، روی کاغذ بیاورید و دوباره به حالتی برگردید که ذهنتان آزادانه راجع به هر چیزی که می‌خواهد فکر ‌کند.

منبع‌: ‌yahoo

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha