چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

سلامت نیوز:روحانی افزود: هرچند چک در دنیای کنونی روند معاملات را سهل و آسان کرده ولی گنجاندن ارقام نجومی در این برگه بسیاری از افراد را سالها گرفتار زندان کرده است.
یک دانشجوی دختر در شهر همدان به علت صدور چک هفت میلیارد ریالی برای ضمانت برادر خود و پاس نشدن آن راهی زندان شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان در گفت و گو با ایرنا گفت: فردی که در معاملات ملکی فعالیت داشت برای خرید و فروش و پرداخت بدهی اقدام به دریافت چک هفت میلیارد ریالی از خواهر خود و قرار دادن آن در نزد طلبکار کرد.

یدالله روحانی منش افزود: این دختر دانشجو بواسطه خارج شدن برادر از گرفتاری ضمانت هفت میلیارد ریالی را قبول کرده است.

وی اضافه کرد: برادر ضامن در هنگام سررسید چک توان تامین و پاس کردن این مبلغ را نداشته به این منظور متواری می شود و از سوی دیگر صاحب چک که یکی از دانشجویان ممتاز دانشگاههای همدان است با شکایت طلبکار راهی زندان می شود.

مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: بیشتر افرادی که اقدام به ضمانت و گرو گذاشتن چک می کنند از تعهداتی که پس از امضای چک برای آنها ایجاد می شود خبر ندارند.

روحانی افزود: هرچند چک در دنیای کنونی روند معاملات را سهل و آسان کرده ولی گنجاندن ارقام نجومی در این برگه بسیاری از افراد را سالها گرفتار زندان کرده است.

وی تاکید کرد: افرادی که اقدام به صدور و امضای چک می کنند باید هنگام نوشتن مبلغ از تامین آن در موعد مقرر اطمینان داشته باشند در غیر اینصورت باید به عنوان صادر کننده چک بلامحل راهی زندان شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان نیز روز گذشته در جمع خبرنگاران افزایش محکومان مالی بویژه زندانی شدن افراد ضامن را موید سقوط اخلاقی جامعه دانست.

سعید گلستانی افزود: کسی که نسبت به پرداخت اقساط یا پاس کردن چک کوتاهی می کند عامل کاهش اعتماد در جامعه می شود بگونه ای که دیگر کسی ضامن کسی نمی شود.

این مقام قضایی بیان کرد: بسیاری از افراد برای باز شدن گره و رفع مشکل افراد ضامن آنها شده ولی هم اینک بخاطر کوتاهی و بی توجهی آنان در زندان به سر می برند.

گلستانی اضافه کرد: باید 30 درصد از دارایی خود را برای ضمانت در نظر گرفت تا در صورت بروز هرگونه مشکلی تمام دارایی و زندگی خود را از دست نداد.

هم اینک 249 نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندان های همدان تحمل حبس می کنند که 142 نفر از این تعداد بدهکاران مالی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha