یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 154039

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد که تحول در نظام آموزشی حوزه سلامت به عنوان گام چهارم تحول نظام سلامت تا پیش از پایان سال جاری ، نهایی شود.

نهایی شدن تحول آموزش پزشکی تا پایان سال

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد که تحول در نظام آموزشی حوزه سلامت به عنوان گام چهارم تحول نظام سلامت تا پیش از پایان سال جاری ، نهایی شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی گفت: طول دوره آموزش در برخی رشته ها به همراه تخصص و فوق تخصص، بسیار طولانی است که در حال مطالعه برای اعمال تغییرات در این خصوص هستیم.


وی خاطرنشان کرد: برنامه های های وزارت بهداشت برای تحول در نظام آموزشی بسیار مفصل است و کارهای زیادی برای تحقق آن در حال انجام است.
وی ادامه داد: ما گام چهارم تحول در نظام سلامت را تحول در نظام آموزشی عنوان کردیم، در این مسیر اشکالاتی نیز وجود دارد که در حال برطرف کردن آن هستیم.
وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد تا مسوولان بتوان تا پیش از پایان سال جاری در خصوص نظام جدید به جمع بندی برسند و تصمیمات اخذ شده را اعلام کنند.
هاشمی تاکید کرد: در آموزش هیچ کار ناگهانی و سلیقه پردازی نباید صورت گیرد ، ضمن آنکه باید از الگوهای بین المللی هم در این خصوص بهره برد. 


وی درباره کمبودهای آموزش پزشکی کشور گفت: آموزش پزشکی کشور، بالین محور است این در حالی است که دانش آموختگان ما بیشتر در مطب یا مراکز بهداشتی و درمانی ویزیت سرپایی می کنند؛ در بعضی از رشته ها نیز که خیلی فوق تخصصی شده اند، برخی بیماری های بومی در آن ها گنجانده نشده است.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: طول دوره آموزش در برخی رشته ها به همراه تخصص و فوق تخصص خیلی طولانی است در حالی که برخی از رشته ها را مستقیم می توانیم هم در دوره های تخصصی و فوق تخصصی ایجاد کنیم و در برخی دیگر از رشته ها می توانیم دوره تخصص و فوق تخصص را در هم ادغام کنیم که در همین راستا مطالعات تخصصی در حال انجام است.


هاشمی با اشاره به تربیت پزشک خانواده گفت: برای نظام ارجاع باید پزشک خانواده را تربیت کنیم که آموزش آن با آنچه امروز در حال انجام است متفاوت خواهد بود.
وی یادآور شد: شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، کار فشرده ای را در دست اقدام دارد و پس از اینکه کار این شورا نهایی شد اطلاع رسانی می شود. 
وی تاکید کرد: تحول واقعی در نظام آموزش باید دور از انجام کار های سطحی و نمادین محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha