مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب یکصد هزار ریالی سرانه درمان برای سال 88 در مجلس اظهارداشت: این میزان سرانه اگر خوب مدیریت شود یک عدد ایده آل محسوب می شود .

دکتر "شاهرخ رامین"‌ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در زمان حاضر بیمه ها به میزان 250میلیارد تومان به بیمارستان ها بدهی دارند که هر چه سرانه درمان بیشتر باشد صندوق بیمه راحت تر می تواند این قبیل بدهی ها را پرداخت کند.
رامین گفت: بیمه ها به برخی بیمارستان ها از تیر ماه امسال بدهی های خود را پرداخت نکرده اند در نتیجه برخی بیمارستان های دولتی امکانات و تجهیزات کافی برای پذیرش بیماران را ندارند.
وی همچنین بر پیگیری مسوولان ذیربط برای مطالبات بیمه ای بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: در صورتیکه این مطالبات وصول نشود بیمارستان ها به ورشکستگی منجر می شوند .
وی همچنین به پرداخت از جیب مردم در نظام سلامت اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه سهم مردم از هزینه های سلامت حداکثر از 30 درصد افزایش نیابد.
وی ادامه داد:‌ سرانه درمان یکی از علل تعیین کننده میزان سهم مردم از هزینه های سلامت است که هر چه بیشتر باشد پرداخت از جیب مردم نیز کمتر می شود .
به گفته دکتر "شهاب الدین صدر" رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی
در بودجه پیشنهادی حوزه سلامت سال 88 رقم 65هزار ریالی برای سرانه درمان تعیین شده بود که اگر این رقم تصویب می شد مردم مجبور بودند 70درصد هزینه های درمانی را از جیب خود پرداخت کنند و این اصلا عادلانه نیست.
وی اظهار داشت: به همین خاطر پس از کش و قوس های فراوانی در مجلس و ارایه نظرات کارشناسان امر بهداشت و درمان در خصوص تهدیدات حوزه سلامت در سال آینده ، 100هزار ریال برای سرانه درمان تصویب شد که با این رقم هزینه های پرداختی مردم بسیار کمتر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha