چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 15454

یك متخصص تغذیه گفت: دردهای انسان و بیماری‌هایی كه امروز با آن‌ها درگیر است به این خاطر است كه انسان از ریشه‌اش جدا شده است.

دكتر ماشاءالله فرخنده با بیان این كه داشتن همه چیز در زندگی بدون بهره‌مندی از سلامت معنا ندارد، افزود: اگر زمانی فرا برسد که ما به ریشه و اصل خود برگردیم و به طبیعت اعتماد كنیم، از زندان بیماری‌ها نجات پیدا می‌كنیم.

این محقق و پژوهشگر علم تغذیه ادامه داد: به طور كلی علت اغتشاش و ناهماهنگی در بدن چیزی نیست جز به هم خوردن تعادل شیمیایی كه تمام هستی و بدن ما را در بر گرفته است.

وی با اشاره به این نكته كه طبیعت سرمایه و ثروت عظیمی را برای ما به ارمغان می‌آورد، گفت: ما در اثر ندانم كاری و تغذیه غلط مواد قلیایی و شیرین بدن را به ماده قندی، ترش و اسیدی تبدیل می‌كنیم. وجود سیل عظیمی از داروهای ضد اسیدی در داروخانه گویای این واقعیت است كه انسان به شدت تعادل اسید و باز بدن خود را به هم زده است.

وی تاكید كرد: اگر كسی می‌خواهد سالم باشد باید این تعادل را برقرار كند، به عبارت ساده از غذاهای اسیدساز از جمله مواد حیوانی، گوشت، لبنیات و تمام غذاهای پخته استفاده نكند.

وی با اشاره به این كه نام دیگر سرطان كشنده بی‌صداست، افزود: نباید خوشحال باشیم از این كه بدن هیچ علامت بیماری را نشان نمی‌دهد چرا كه سرطان شاه و گدا نمی‌شناسد و میلیاردها انسان با شیوه‌های متداولی كه ما هم با آن‌ها سر و كار داریم، تندرستی و سلامت خود را از دست داده‌اند.

دكتر فرخنده تاكید كرد: تندرستی از قفسه داروخانه بیرون نمی‌آید، بلكه نتیجه یك زندگی سالم و تغذیه طبیعی است كه در آن قوانین طبیعت جای داشته باشد.

وی ادامه داد: تا وقتی كه قوانین طبیعت را فراموش كرده و به آن‌ها پشت كرده‌ایم طبیعی است كه باید بیمار باشیم.

دكتر فرخنده كه شخصا مبتلا به سرطان بوده و با تغییر شیوه زندگی و تغذیه بر این بیماری غالب شده است، در این باره گفت: من با ابتلا به سرطان زمین‌گیر شدم، شیمی درمانی را شروع كردم در حالی که تمام دست‌ها و بدنم پر از سرم و سوزن بود، پزشك‌ها به من گفته بودند تا 8 ماه دیگر بیشتر زنده نمی‌مانم ولی من با خواندن یك كتاب شیوه زندگی‌ام را تغییر داده و سلامتی‌ام را به دست آوردم.

این پژوهشگر علم تغذیه ادامه داد: بیماری كه پزشك‌ها و متخصصان دنیا از درمان آن عاجز بودند، به این ترتیب با بازگشت من به زندگی طبیعی درمان شد و من اگر این راز طبیعت را زودتر می‌فهمیدم این همه رنج و بیماری را تحمل نمی‌كردم.

وی با بیان این كه مادران باید سلامتی را بر سر میز بیاورند، افزود: تا وقتی خانم‌ها و مادران متحول نشوند صحبت از سلامتی و تندرستی و بازگشت به تغذیه طبیعی تاثیر چندانی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha