دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 154802

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای به مصرف کننده کمک می‌کند تا با توجه به شرایط جسمی و نیازهای شخصی، انتخاب آگاهانه داشته باشند.

سلامت نیوز:مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای به مصرف کننده کمک می‌کند تا با توجه به شرایط جسمی و نیازهای شخصی، انتخاب آگاهانه داشته باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، دکتر هدایت حسینی، با بیان اینکه سال گذشته فعایت‌های بسیار خوبی در کاهش سموم باقیمانده انجام دادیم، اظهار کرد: این برنامه هم اکنون با جدیت در حال انجام است و نتایج نیز اعلام می‌شود.


وی گفت: ارتقای سلامت لبنیات که از سال گذشته شروع شده است نیز از برنامه‌های جدی و حساس این اداره است و با توجه به حساسیت لبنیات کارشناسان این اداره به طور منظم از شرکت‌های مربوطه نظارت و گزارشات را اعلام می‌کنند و با شرکت‌هایی که کوچک‌ترین تخلفی داشته باشند، برخورد و پرونده آنها به مراجع قضایی فرستاده می‌شود.


حسینی اظهار داشت: ارتباط‌های موثری را با سازمان‌های مربوطه دیگر از جمله استاندارد، دامپزشکی و جهاد کشاورزی برقرار کرده‌ایم که هدف از این ارتباط‌ها، ارتقای سلامت مواد غذایی و تبادل نظر با سازمان‌های مرتبط است.


مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: سلامت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد و با هیچ گزینه‌ای معامله نمی‌کنیم و اگر متوجه شویم شرکتی سوء استفاده کرده و تخلفی داشته، برخورد جدی صورت می‌گیرد.
بنابراعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، حسینی در ادامه در مورد نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای نیز بیان داشت: این برنامه مهم در حال انجام است و به تمامی دانشگاه‌ها و شرکت‌های تولید کننده ابلاغ شده است تا به این ترتیب با افزایش آگاهی مصرف کنندگان و اصلاح الگوی مصرف در ارتقای سلامت جامعه، گام‌های موثری برداشته شود.
وی در پایان گفت: نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای به مصرف کننده کمک می‌کند تا با توجه به شرایط جسمی و نیازهای شخصی، انتخاب آگاهانه داشته باشند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha