دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 154807

غذای مورد علاقه شما چیست؟ با تصور کردن یک بشقاب از آن چه احساسی پیدا می کنید؟ تصور بوی این غذا چه حسی به شما می دهد؟ به نظر شما تصور شکل و بوی غذای محبوبتان می تواند اشتهای شما تحریک کند؟

سلامت نیوز: غذای مورد علاقه شما چیست؟ با تصور کردن یک بشقاب از آن چه احساسی پیدا می کنید؟ تصور بوی این غذا چه حسی به شما می دهد؟ به نظر شما تصور شکل و بوی غذای محبوبتان می تواند اشتهای شما تحریک کند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، احتمالاً گفتن از اینکه تصور بوی غذایی که خیلی دوست داریم خطر چاقی را افزایش می دهد برای اغلب ما غیر قابل پذیرش است. اما دور از ذهن بودن این خبر دلیل موجهی برای انکار نیست، آنچه که به این خبر سندیت می بخشد تحقیقات بیشماری دانشمندان در این حوزه است. یافته های دانشمندان نشان می دهد: شیفتگان غذاهایی مثل همبرگر حتی با تصور کردن بوی این غذا در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند. از آنجایی که تصور بوی غذا در مقدار و میزان لذتی که از غذا می بریم نقش تعیین کننده ای دارد، توانایی در تصور غذای مورد علاقه نقشی حیاتی در پُر خوری ایفا می کند.

در واقع آن دسته افرادی که قابلیت تصور کامل یک وعده غذایی یا حتی یک میان وعده را در ذهنشان دارند شاخص توده بدنی بیشتری نیز دارند. اما آنچه در این میان احتمال افزایش وزن آنها را تشدید می کند، توانایی آنها در تصوری دقیق از بوی غذا است. اما این قدرت ویژه که سلامتی انسان را به خطر می اندازد به واسطه برخی اقدامات مثل راه رفتن می تواند مختل شود و در نتیجه میل به غذا کاهش پیدا می کند. بنابراین اگر توانایی ویژه ای در تصویر کردن بوی خوش غذای محبوبتان دارید تلاش کنید به طریقی ذهن خودتان را از فکر کردن به این مسئله منحرف کنید.

منبع scienceworldreport

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha