سلامت نیوز:سومین کنفرانس بین المللی تامین مالی برای توسعه روز دوشنبه در پایتخت اتیوپی با هدف فراخوان برای تضمین ارائه منابع لازم جهت بهبود زندگی مردم و در عین حال حمایت از کره ارض آغاز به کار کرد.
 
دبیر کل سازمان ملل متحد در مراسم افتتاحیه این همایش سه روزه خطاب به حاضران در آدیس آبابا گفت شما درک کرده اید در کره زمین که در آن هم جمعیت جهانی در حال افزایش است  و هم منابع در حال محدود شدن، تامین مالی برای توسعه نیاز به تقویت مجدد دارد.
 
كنفرانس تامین مالی برای توسعه که نمایندگان عالی رتبه سیاسی، نمایندگان نهاد های مالی، بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد و جامعه مدنی را گرد هم آورده در مقطع زمانی مهمی تشکیل شده زیرا کشور های عضو سازمان ملل متحد آماده می شوند تا یک سری آرمان های توسعه پایدار را در ماه سپتامبر تصویب نمایند وبه توافق جهانی برای حل مشکل تغییرات اقلیمی در دسامبر دست یابند.
 
دبیر کل گفت بدون منابع، تعهدات چیزی جز قول روی کاغذ باقی نخواهد ماند. وی افزود نتیجه این کنفرانس که به نام "دستورکارعملی آدیس آبابا" شناخته خواهد شد نقطه آغازین مسیر جدیدی به سوی تامین مالی برای توسعه خواهد بود.
 
شایان ذکر است پیش نویس نتیجه این نشست که هنوز درباره آن مذاکره انجام می شود ارائه دهنده "چارچوب تامین مالی بلند پروازنه ای" است  که شامل ایجاد تعهدات مبتنی بر خط مشی واقعی در حد اقل شش زمینه بوده که نخستین  آن ها تعهد اجتماعی برای سرمایه گذاری با کیفیت است.
 
پیش نویس مذکور دارای بسته ای برای کشور های کمتر توسعه یافته نیز هست که شامل تعهد به افزایش کمک های توسعه ای رسمی، همچنین ارائه "ساز و کارتسهیل فن آوری"  است که هدف آن ایجاد زمینه نوین برای کمک به تسهیل توسعه، انتقال و توزیع فن آوری های مربوطه برای دستیابی به آرمان های توسعه پایدار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha