رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در هر دقیقه، ۵ تن زباله توسط شهروندان تهرانی تولید می‌شود گفت: تهران یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان و وضعیت تولید زباله در آن فاجعه است.

سلامت نیوز:رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در هر دقیقه، ۵ تن زباله توسط شهروندان تهرانی تولید می‌شود گفت: تهران یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان و وضعیت تولید زباله در آن فاجعه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی با بیان اینکه در هر دقیقه، ۵ تن زباله توسط شهروندان تهرانی تولید می شود، گفت: در حال حاضر روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن زباله توسط شهرداری جمع آوری می شود که به نظرم این مهم از سوی شهروندان نیاز به تأمل دارد.


وی با اشاره به اینکه حل این معضل نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه است و شهرداری به تنهایی توان رفع این مشکل را ندارد، اظهار داشت: مهم تر از مشارکت دستگاه‌های مربوطه، آگاه سازی شهروندان و ایجاد حس مشارکت در آن ها است؛ چرا که ما در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی بر اساس اخلاق و رفتار شهروندی هستیم.


رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری اینکه ۱۰ درصد از عوارض مربوط به پسماند صرف فرهنگ‌سازی این حوزه می شود، تاکید کرد: آموزش و آگاه سازی شهروندان در این زمینه بسیار مهم است به صورتی که تفکیک زباله تر و خشک از مبدا می تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha