شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 155978

کم خوابی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. خیلی احتمال دارد که بخاطر خواب کم دچار سرماخوردگی‌های مزمن شوید. افرادی که کمتر از هفت ساعت در شبانه روز می‌خوابند سه برابر بیشتر در معرض ویروس‌های سرماخوردگی قرار می‌گیرند. و اگر هفت ساعت خواب بی کیفیت داشته باشید این احتمال پنج برابر بیشتر نیز می‌شود.

سلامت نیوز: کم خوابی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. خیلی احتمال دارد که بخاطر خواب کم دچار سرماخوردگی‌های مزمن شوید. افرادی که کمتر از هفت ساعت در شبانه روز می‌خوابند سه برابر بیشتر در معرض ویروس‌های سرماخوردگی قرار می‌گیرند. و اگر هفت ساعت خواب بی کیفیت داشته باشید این احتمال پنج برابر بیشتر نیز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ضمیمه خانواده روزنامه اطلاعات، وقتی سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد در مقابله با عفونت‌ها نیز ضعیف‌تر خواهد بود و عملکرد صحیح بدن مختل می‌شود. سعی کنید به کیفیت خوابتان توجه کنید. خیلی‌ها فکر می‌کنند کم خوابی یک هنر است و اگر شب‌ها بیدار بمانند و با چیزهای مختلف سرگرم باشند آدم فعالی به نظر می‌‌آیند. این ایده غلطی است که تاثیرش را به مرور زمان احساس خواهید کرد و شاید همین حالا هم از عوارض کم خوابی رنج ببرید بدون اینکه خودتان متوجه آن باشید.

خواب کافی هم نشانه سلامتی است و هم عاملی برای حفظ سلامتی است. به جای اینکه به فکر راهکارهای کم خوابی یا شب بیداری باشید به فکر یک خواب با کیفیت باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha