رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینكه ایران از جمله كشورهای حادثه خیر است گفت : اکنون نه بیمارستان‌ها و نه جامعه از آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌های طبیعی برخوردار نیستند.

سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینكه ایران از جمله كشورهای حادثه خیر است گفت : اکنون نه بیمارستان‌ها و نه جامعه از آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌های طبیعی برخوردار نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن جراحان ارتوپدی ایران،دکتر غلامعلی عکاشه، گفت: با توجه به حادثه خیز بودن ایران، این موضوع که در زمان بروز حوادث چه برنامه‌ای برای نجات انسان‌ها و کاهش تلفات جانی و مالی داشته باشیم، بسیار حائز اهمیت است.

دکتر عکاشه با تاکید بر اینکه اکنون نه بیمارستان‌ها و نه جامعه از آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌های طبیعی برخوردار نیستند، اظهار کرد: جامعه هنوز نپذیرفته است که سیل، زلزله، طوفان و مانند آن غیرقابل پیش‌بینی‌اند و همواره باید آمادگی قبلی برای مقابله با آنها وجود داشته باشد تا زیان‌ها به حداقل برسند.

وی در ادامه با اشاره به اینكه موضوع شكایات از پزشكان نیز نیاز به بررسی های زیادی دارد افزود : رابطه پزشک و بیمار رابطه ای خدایی و انسانی است که باید تلاش کرد ارتباط ها نیز بر اساس این رابطه شکل بگیرد .

رئیس انجمن جراحان ارتوپد اظهار کرد : پزشکان همه تلاش خود را برای درمان بیماران انجام می دهند ولی در هر درمانی ممکن است عوارضی بروز نموده و یا اتفاقاتی بیافتد که موجب ناراحتی بیمار شود به عنوان مثال درمواردی که فردی آسیبهای زیادی دیده ، جراح مجبور به قطع پای وی می شود که موجب ناراحتی بیمار از پزشک می شود درحالی که پزشک برای نجات جای بیمار مجبور به قطع پای وی شده است .

دکتر عکاشه در پایان خاطرنشان کرد: بیماران نیز نباید انتظار داشته باشند که درمانها و حل مشکلات بیماری به طور کامل بدون عارضه است و بهر حال برخی از درمانها مشکلاتی را در پی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha