مدیرکل سازمان جهانی بهداشت که به منظور ارزیابی اجرای طرح تحول سلامت در ایران به همراه تیمی از کارشناسان این سازمان به تهران سفر کرده بود، اجرای طرح تحول سلامت در ایران را الگویی موفق برای کشورهای منطقه عنوان کرد.

سلامت نیوز:مدیرکل سازمان جهانی بهداشت که به منظور ارزیابی اجرای طرح تحول سلامت در ایران به همراه تیمی از کارشناسان این سازمان به تهران سفر کرده بود، اجرای طرح تحول سلامت در ایران را الگویی موفق برای کشورهای منطقه عنوان کرد. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مارگارت چان یکی از اقدامات مناسب مسئولان بهداشتی جمهوری اسلامی ایران را اجرای طرح تحول سلامت بیان کرد و گفت: با اجرای کامل این طرح، ایران الگوی سلامت در منطقه خواهد شد.مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اصلاحات در حوزه سلامت را بسیار خوب و تاثیر گذار بیان کرد و افزود: اجرای طرح تحول سلامت و ایجاد اصلاحات در این حوزه، ارتقای حوزه بهداشت و سلامت را به دنبال داشته است.


وی همچنین، تمرکز بر بهبود کیفیت، برنامه ریزی و آموزش منابع انسانی، باز سازی مدیریت و مراقبت بیمارستانی، تامین منابع مالی مراقبت بهداشتی برای خرید راهبردی خدمات سلامت و حمایت از خطرات مالی را از جمله اقدامات انجام گرفته ایران برشمرد و گفت: راهبرد و نقشه طرح تحول سلامت در مسیر صحیح قرار دارد.


چان در ادامه، تخصیص اعتبارات لازم به حوزه سلامت، کاهش هزینه های درمانی و تحت پوشش بیمه قراردادن میلیون ها ایرانی را از اقدامات خوب ایران در حوزه سلامت بیان کرد و گفت: این عوامل باعث شد تا هیچ خانواده ای در ایران به دلیل هزینه های درمانی فقیر نشود.
به گفته دکتر چان، دولت ایران در حوزه سلامت به درستی حرکت کرده و درک صحیحی از یک سیاست منسجم دارد و توانسته است به افراد محروم توجه کند.


اقدامات موثر ایران در گسترش خانه های بهداشت
چان در ادامه، با اشاره به موفقیت مراکز بهداشتی و درمانی ایران در ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی به مردم، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، ارائه خدمات این مراکز در مناطق حاشیه نشین شهری و شهرها، ارتقاء یافته است.
وی همچنین، ضمن ابراز تشکر از رئیس جمهور، وزیر و مسئولان وزارت بهداشت در اجرای طرح های بهداشتی افزود: برنامه ها و اقدامات ایران بسیار مطلوب است و حرکتی که ایران در خصوص اقدامات بهداشتی بخصوص در روستاهها و خانه های بهداشت انجام می دهد، در ارتقاء بهداشت کشور نقش اساسی و موثری دارد.


چان افزود: وجود خانه‌های بهداشت و بهورزان در تمام مناطق روستایی موجب تقویت شبکه های بهداشتی و درمانی می شود.


رتبه بالای شاخص های بهداشتی ایران در منطقه
 وی همچنین، با اشاره به این که 149 کشور عضو سازمان جهانی بهداشت هستند، گفت: کشور ایران در منطقه خاورمیانه که 22 کشور از این منطقه عضو سازمان جهانی بهداشت هستند، رتبه بالایی به لحاظ شاخص بهداشتی دارد.
رئیس سازمان جهانی بهداشت همچنین، با اشاره به سند ملی کنترل بیماری های غیر واگیر در ایران افزود: ایران با توجه به داشتن منابع علمی و متخصصان نمونه جهانی طرح کنترل و پیشگیری بیماری های غیر واگیر (فشار خون؛ دیابت ، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان) را در دستور کار قرار داده که اقدام بسیار مناسب و قابل تجلیل می باشد.
چان ادامه داد: رعایت نکاتی همچون تغذیه مناسب ، انجام فعالیت های بدنی و پرهیز از استعمال دخانیات در جلوگیری از بروز این بیماری ها بسیار موثر است و ایران نیز به سمتی حرکت می کند که با رعایت این موارد در جامعه، بروز مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر کاهش چشمگیری پیدا کند.

       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha