وزیر بهداشت گفت: سکته علت بیش از ۵۰ درصد مرگ و میر در ایران است که ۳۵ درصد این سکته‌ها را سکته‌های قلبی و ۴۷ درصد را سکته‌های مغزی شامل می‌شود.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: سکته علت بیش از ۵۰ درصد مرگ و میر در ایران است که ۳۵ درصد این سکته‌ها را سکته‌های قلبی و ۴۷ درصد را سکته‌های مغزی شامل می‌شود.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی در همایش ورزش،‌ بهداشت و سلامت در پارک خورشید مشهد برگزار شد، گفت: بیماری فشار خون یک بیماری ناشناخته است که باعث بروز سکته‌های مغزی در انسان می‌شود.

وی افزود: سکته علت بیش از 50 درصد مرگ و میر در ایران است که 35 درصد این سکته‌ها را سکته‌های قلبی و 47 درصد را سکته‌های مغزی شامل می‌شود.

هاشمی ادامه داد: در ایران سه تا چهار برابر میزان معمول نمک مصرف می‌شود که باعث بیماری‌های متعدد و افزایش احتمال سکته می‌شود.

وی با بیان اینکه تحرک یکی از نیازهای امروز ایرانی‌ها، است گفت: انسان سالم محور توسعه و پیشرفت است و اگر می‌خواهیم کشور پیشرفت کند بدون شک باید انسان سالم و تندرست داشته باشیم، حتی برای عبادت هم باید انسان تندرست و بانشاط باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میانگین عمر در ایران 55 سال بود که این رقم امروز به 73 سال رسیده است.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: همه باید به سلامت خود اهمیت بدهند و دولت هم تلاش خواهد کرد تا با ممنوع کردن محصولات غذایی مضر باعث ارتقای سلامت مردم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha