نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر پرداخت بدهی دولت به صندوق‌های بیمه گر، گفت: دولت باید در تخصیص بودجه سالیانه به تعهدات خود در خصوص صندوق های بیمه گر عمل کند.

سلامت نیوز: نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر پرداخت بدهی دولت به صندوق‌های بیمه گر، گفت: دولت باید در تخصیص بودجه سالیانه به تعهدات خود در خصوص صندوق های بیمه گر عمل کند.

فرج الله عارفی در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص بخشی از مطالبات صندوق بازنشستگی کشوری از دولت به مبلغ 1800 میلیارد تومان، گفت: متاسفانه دولت ها به تعهدات خود نسبت به دستگاه های بیمه گر از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون عمل نکرده‌اند، ازاین رو درحال حاضر انباشتی از بدهی‌ها به صندوق هایی چون تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری به وجود آمده است.

نماینده مردم عنبرآباد و جیرفت درمجلس شورای اسلامی، افزود: بدهی های دولت به صندوق های بیمه گر باعث ایجاد چالش جدی در کشورشده و درحال حاضر می توان گفت که بازنشستگان صندوق  فولاد حدود 20 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند؛ بنابراین اگردولت این بدهی را پرداخت کرده بود مسئولان این صندوق می توانستند سالیانه حقوق بازنشستگان را به موقع پرداخت کنند که متاسفانه حقوق و دستمزدها با 3 ماه تاخیر پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: البته پیش بینی می شود که تامین اجتماعی نیز درآینده ای نزدیک گرفتار مشکلات صندوق فولاد کشور شود، زیرا دستگاه تامین اجتماعی نیز مبلغی حدود 7 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد که پرداخت نشده است؛ بنابراین دولت باید به موقع در بودجه سالیانه تعهدات خود را پیش بینی کند، همچنین می‌تواند این میزان بدهی را برای پرداخت تقسیط کند.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: دولت حتی می‌تواند با اخذ مالیات از افرادی که فرار مالیاتی دارند این میزان بدهی به صندوق های بیمه گر را تامین کند، زیرا درحال حاضر گفته می شود که مبلغی حدود65 تا 80 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد که دولت باید ازفرار مالیاتی جلوگیری کند، همچنین باید از فروش نفت به قیمت پایین جلوگیری شود، چرا که برخی آمارها حاکی از آن است که قریب به 60 درصد درآمدهای نفتی کاهش پیدا کرده است؛ بنابراین دولت به راحتی می تواند ازراه های این چنینی میزان بدهی خود به صندوق های بیمه گر را پرداخت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha