یك شركت آزمایشگاهی در آمریكا نسبت به مشكلات مواد به كار رفته در تولید مولتی ویتامین‌ها هشدار داد.

این شركت در گزارشی ادعا كرده است كه در بیش از 30 درصد مولتی ویتامین‌هایی كه اخیرا از سوی كارشناسان شركت «كاسیومرلب» مورد آزمایش قرار گرفته‌اند به میزان قابل توجهی محتویات و مواد تشكیل دهنده آنها كمتر یا بیشتر از حد استاندارد بوده و یا آلوده به سرب بوده‌اند.

كاسینومرلب یك شركت خصوصی در نیویورك است كه به طور مستقل محصولاتی را كه روی سلامت و تغذیه مردم تاثیر می‌گذارند مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌دهد و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار مصرف كنندگان می‌گذارد. این شركت اخیرا روی كیفیت مولتی ویتامین‌ها تحقیق و آزمایش انجام داده و اعلام كرده است كه چند نمونه از این محصولات كه سه تای آنها ویژه كودكان است بیش از حد استاندارد اعلام شده از سوی انستیتو پزشكی حاوی موادی از قبیل ویتامین A، فولیك اسید،‌نیاسین و روی هستند كه این امر می‌تواند سلامت مصرف كنندگان را به خطر بیاندازد. برای مثال دوز توصیه شده برای مصرف ویتامین A در اطفال روزانه 1300 واحد بین الملل و آخرین حد قابل تحمل آن 3000 واحد است در حالی كه در برخی از مولتی ویتامینها 5000 واحد ویتامین A مشاهده شده است.

مصرف زیاد این ویتامین در كوتاه مدت سبب تهوع و تاری دید می‌شود و در طولانی مدت باعث نرمی استخوانها و بروز مشكلات كبدی می‌شود.

بر اساس گزارش این شركت، در مورد سایر مواد تشكیل دهنده مولتی ویتامین‌ها نیز موارد مشابهی دیده شده كه نگران كننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha