اكثر مادران باور دارند كه تغذیه با شیرمادر برای كودكان بهترین است. سازمان جهانی بهداشت با توصیه بر تغذیه انحصاری شیرخواران با شیرمادر در 6ماه اول و سپس تداوم شیردهی همراه با غذاهای كمكی تا پایان 2 سالگی این باور را حمایت می كند. علیرغم این عقیده و شروع شیردهی برای اكثریت نوزادان، متاسفانه فقط 53 درصد كودكان زیر 6 ماه كشور بطور انحصاری با شیرمادر تغذیه می شوند.

دانلود رایگان کتاب/توصیه هایی به مادران شاغل برای شیردادن به نوزاد

سلامت نیوز: اكثر مادران باور دارند كه تغذیه با شیرمادر برای كودكان بهترین است. سازمان جهانی بهداشت با توصیه بر تغذیه انحصاری شیرخواران با شیرمادر در 6ماه اول و سپس تداوم شیردهی همراه با غذاهای كمكی تا پایان 2 سالگی این باور را حمایت می كند. علیرغم این عقیده و شروع شیردهی برای اكثریت نوزادان، متاسفانه فقط 53 درصد كودكان زیر 6 ماه كشور بطور انحصاری با شیرمادر تغذیه می شوند.

مطالعات نشان داده است كه یكی از علل عدم موفقیت مادران در شیردهی، اشتغال آنان به كار است. در حالی كه حمایت مادران و فراهم كردن امكانات شیردهی در محیط كار با افزایش مدت تغذیه با شیرمادر و سلامت مادر و كودك همراه است. علیرغم نیاز مادران به حمایت، روش هایی وجود دارد كه مادران با رعایت آن می توانند كودكان خود را از این موهبت الهی بهره مند سازند.

برای دانلود رایگان این کتابچه اینجا را کلیک کنید.


تغذیه با شیر مادر و راهنمای مادران شاغل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha