رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این مطلب که اکنون بیش از 200 مرکز ژنتیک در کشور در حال فعالیت است، گفت: سازمان بهزیستی در تلاش است تا مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را اجباری کند که این امر نیازماند تامین اعتبار در بودجه سال آینده است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این مطلب که اکنون بیش از 200 مرکز ژنتیک در کشور در حال فعالیت است، گفت: سازمان بهزیستی در تلاش است تا مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را اجباری کند که این امر نیازماند تامین اعتبار در بودجه سال آینده است.
انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با میزان، درباره آزمایش ژنتیک اظهار کرد: بیش از 200 مرکز ژنتیک در کشور در حال فعالیت است، به طوری که می‌توان گفت، توسعه مراکز ژنتیک باید در دستور کار قرار گیرد تا از این طریق بتوانیم مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را اجباری کنیم.

وی در ادامه با بیان این مطلب که طرح غربالگری و توسعه مراکز ژنتیک از جمله اقداماتی که سازمان بهزیستی کشور در دستور کار خود قرار داده است، افزود:  اقدامات بسزایی در این راستا انجام شده، به طوری که امیدواریم در برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده اعتباری برای اجرایی شدن این امر در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خاتمه با بیان این مطلب که هدف از اجرای این طرح کاهش آسیب‌های ژنتیک در کشور است، تصریح کرد: در واقع اجباری شدن مشاوره‌های ژنتیک سبب خواهد شد تا اختلالات ژنتیکی و معلولیت‌های مادرزادی جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha