سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 157297

پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند کرم‌های پوست حاوی حجم زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامت پوستِ افراد جوان ضرر دارند.

سلامت نیوز:پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند کرم‌های پوست حاوی حجم زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامت پوستِ افراد جوان ضرر دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کرم‌های پوست حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌ها که به دلیل داشتن خواص ضد چین و چروک و ضد پیری به قیمت بالایی به فروش می‌رسند می‌توانند برای سلامت پوست ضرر داشته باشند.


تاکنون تصور می‌شد چون آنتی‌اکسیدان‌ها مانع می‌شوند که رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها آسیب وارد کنند، صرفا مفید هستند. اما مطالعات جدید حاکی از آن است که در افراد جوان وجود رادیکال‌های آزاد برای ترمیم پوست و درمان مشکلات پوستی ضروری است.


متخصصان آمریکایی در این بررسی تعدادی موش را به شکلی پرورش دادند که بدنشان میزان زیادی رادیکال آزاد تولید کند تا تاثیر آن را در بدن انسان هم ارزیابی کنند. این تیم تخصصی انتظار داشتند پوست این حیوانات فرسوده و پیر شود اما در نهایت تعجب مشاهده کردند که پوست آنها کیفیت بهتری پیدا کرد.


به گفته متخصصان به نظر می‌آید رادیکال‌های آزاد تا سن 50 سالگی برای سلامت پوست انسان مفید هستند. هرچند لازم است مکانیزم فرآیند پیری در تمامی دوره‌های سنی بررسی شود. در این مطالعه مشخص شد مکانیزم‌هایی که در زمان جوانی برای فرد مفید هستند با بالا رفتن سن مشکل‌زا می‌شوند.
به گزارش روزنامه تلگراف، پروفسور «جودیت کامپیسی» از موسسه تحقیقاتی میانسالی در آمریکا گفت: خوردن مقدار زیادی خوراکی‌های حاوی آنتی اکسیدان یا استفاده از لوازم بهداشتی حاوی آن روی پوست ممکن است در افراد جوان تاثیر منفی داشته باشد چراکه رادیکال‌های آزاد برای ترمیم پوست در این گروه سنی ضروری هستند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha