سلامت نیوز:معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص نظارت بر استفاده از رنگ‌های خوراکی در فراورده‌های غذایی هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا دکتر سهیل اسکندری در پاسخ به برخی اظهار نظرها درباره استفاده از رنگ‌های صنعتی در فراورده‌های غذایی، تصریح کرد: فراورده‌هایی که با مجوز سازمان غذا و دارو تولید و وارد سطح عرضه می‌شوند، عموما بصورت بسته بندی بوده وشامل تاریخ انقضاء، تولید، شماره بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو هستند. لذا لحاظ این موارد بعلاوه نظارت‌های گوناگون و طی مراحل مختلفی که بر آنها وجود دارد؛ احتمال تخلف را بسیار کاهش می‌دهد.

وی افزود: این رنگ‌ها به مقدار کافی، تحت نظارت‌های کامل بهداشتی سازمان غذا و دارو در دسترس متقاضیان تولید کننده فراورده‌های غذایی قرار دارد. استفاده از رنگ‌های صنعتی و افزودنی‌های غیرمجاز در محصولاتی که بصورت فله‌ای عرضه می‌شوند دور از ذهن نیست. گرچه بهداشت محیط وزارت بهداشت نظارت‌های خود را بر این مراکز گسترانده است، اما توصیه جدی ما به مصرف کنندگان، همواره استفاده از محصولات شناسنامه دار بوده و خواهد بود.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف رنگ‌های غیرمجازی که در فراورده‌های غذایی استفاده می‌شود، هشدار داد و گفت: بسته به نوع رنگ‌، احتمال بروز سرطان، بیماری‌های کبدی و کلیوی در مصرف‌کنندگان وجود دارد و احتمال‌ آسیب دیدن کبد و کلیه به عنوان دو سیستم سم‌زدایی بدن، بیشتر از سایر ارگان‌هاست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha